شرکت خودروسازی سایپا از هجوم 6 میلیون نفری به سایت فروش این شرکت تا این ساعت برای خرید 50 هزار پراید، تیبا و ساینا خبر داد.
”لحظات اولیه بیش از 400 هزار نفر پشت سایت منتظر بودند و در عرض کمتر از 2 ساعت این عدد به 700 هزار نفر نیز رسید.“به گزارش تسنیم، شرکت خودروسازی سایپا در رابطه با فروش اینترنتی تعدادی از محصولات سایپا که از صبح امروز آغاز شده است اعلام کرد، «از همان دقایق نخست آغاز فروش خودرو در این طرح تا این لحظه حدود 6 میلیون نفر سایت را مشاهده کردهاند و درآنواحد 700 هزار نفر خواستار ورود به سایت برای ثبتشدهاند که ثبتنام این میزان تقاضا اصلاً امکانپذیر نیست. برای مدیریت ثبتنام متقاضیان، فروش بهصورت مرحلهای شده است بهنحویکه سایت هر 15 دقیقه 10 ثانیه باز میشود تا آن دسته از افرادی که در سایت حضور دارند امکان ثبتنام پیدا کنند. این روال تا تکمیل ظرفیت ادامه دارد.»
تغییر روش فروش اینترنتی سایپا
در همین باره ایرنا گزارش داد که دلیل تغییر روش فروش سایپا هجوم مشتریان بوده است. قائممقام مرکز مطالعات سایپا درباره شیوه فروش اینترنتی خودرو گفت: «با توجه به هجوم یکباره متقاضیان که در لحظات اولیه بیش از 400 هزار نفر منتظر ورود به سایت بودند، تصمیم گرفته شد که ثبتنام در چند مرحله و بر اساس میزان ازدحام متقاضیان انجام شود. تا مرحله هفتم پیشفروش یعنی ساعت 12، سه هزار و 175 نفر ثبتنام کردند و این روند همچنان ادامه داشت.»
به گزارش خبرنگار ایرنا در محل سایت فروش اینترنتی سایپا در خیابان نجاتالهی تهران 6 نفر پشت سیستمها نشسته و بهصورت آنلاین بر فرآیند فروش نظارت میکنند. روال کار آنها بدینصورت است که در زمانبندی تعیینشده، سایت فروش را فعال یا غیرفعال کرده تا شماری از متقاضیان پشت سایت مانده، واردشده و روند ثبتنام را انجام دهند. یک نماینده از سازمان بازرسی کل کشور نیز با حضور در محل، بر فرآیند فروش نظارت داشت و گزارشهای خود را ارسال میکرد.
«حسن حسینآبادی» قائممقام مرکز مطالعات سایپا نیز بر روند ثبتنام نظارت میکرد، وی در این رابطه گفت: «لحظات اولیه بیش از 400 هزار نفر پشت سایت منتظر بودند و تا ساعت 11 این عدد به 700 هزار نفر نیز رسید درحالیکه ما فقط 50 هزار خودرو برای پیشفروش داریم. لحظات اولیه با توجه به هجوم زیاد مردم با مشکل مواجهیم و بهتدریج از این تعداد کاسته میشود؛ بر اساس تجربه سالهای گذشته معمولاً ثبتنام تا ساعت 24 ادامه دارد.»
حسینآبادی افزود: «در زمان استقبال زیاد متقاضیان، همه نمیتوانند ثبتنام کنند و این موضوع باعث نارضایتی آنها میشود، بنابراین بهترین راهحل، باز کردن سایت در بازههای زمانی مشخص است.»
وی درباره نحوه محاسبه قیمت خودروهای پیشفروش نیز گفت: «قیمتها براساس آخرین افزایش قیمت اعلامشده از سوی شورای رقابت خواهد بود و بیش از این رشد قیمتی نخواهیم داشت.»
نویسنده : مسلم تقوی
منبع : باما
مطالب مرتبط

افزایش 40 درصدی تولیدات سواری؛ تیبا همچنان در صدر
آمار تولید تفکیکی دوماهه خودروسازان

پرتیراژترین خودروهای کشور در سال ۹۶ کدام بودند؟
از میان پنج خودروی پرتیراژ کشور چهار مدل آنها از قدیمیترین خودروهای بازار هستند.

ثبت نام سایپا؛ شرایط فروش فوق العاده و پیش فروش اینترنتی (اسفند 1403)
فروش نوروزی از 20 اسفندماه

خرید خودرو با 50 میلیون
معرفی پرفروشترین های بازار
مهم ترین اخبار و رویدادها

ثبت نام در سامانه یکپارچه خرید خودرو وارداتی (sale
آخرین روز ثبت نام: یک شرکت جدید اضافه شد!

شرایط فروش سهند و ثبت نام خودرو سهند (1403)
پیش فروش سهند با گیربکس CVT

شرایط فروش کوییک اس و ثبت نام کوییک جی ایکس (1403)
فروش نوروزی تیپ GX
