از تغییرات فنی تا امکانات ایمنی جدید

تغییرات جدید برای محصولات ب‌ام‌و در بازار اروپا

10 بهمن 1400 15:42

شرکت ب‌ام‌و عادت دارد، که محصولات خود را به صورت سالانه مورد بروزرسانی قرار دهد. با شروع سال 2022 نوبت به تجدید این سنت رسیده و خودروساز آلمانی قصد دارد مشخصات فنی تعدادی از محصولات خود در بازار اروپا را دستخوش تغییر کند.

نصب یک پیشرانه 2 لیتری توربو برای سری2 و تجهیز سری 2 اکتیوتورر به سامانه چهارچرخ محرک از جمله این تغییرات است.شرکت ب‌ام‌و در نخستین گام به سراغ سری 2 رفته تا با نصب یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ جدید برای این خودرو، طرفداران آن را خوشنود کند. پیشرانه مذکور با 245 اسب‌­بخار قدرت از طریق جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک به محور عقب متصل شده و 230i کوپه را ظرف 5.9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می­‌رساند. امکان سفارش دیفرانسیل M نیز برای این مدل فراهم شده است.

ب‌ام‌و سری 2 اکتیوتورر به عنوان عضوی از خانواده سری 2 که البته هیجان کمتری در بیننده ایجاد می­‌کند، از ماه مارس با سامانه چهارچرخ محرک هم قابل سفارش خواهد بود. ب‌ام‌و 223i xDrive اکتیوتورر به پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ با فناوری 48 ولتی هیبرید-خفیف مجهز شده است، که 218 اسب‌بخار قدرت را به چهارچرخ منتقل می‌کند و این خودرو را ظرف 6.9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می­‌رساند.

تجهیز سری 2 اکتیوتورر به سامانه چهارچرخ محرک

نسخه تازه‌­ای از ب‌ام‌و سری 4 گرن‌کوپه با نام 430i xDrive هم با پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ، جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک و سامانه چهارچرخ محرک در راه است.

از بهار سال 2022، مدل‌های X3 و X4 به صورت استاندارد به سامانه اکتیو کروز کنترل با قابلیت خاموش شدن پیشرانه در ترافیک مجهز می­‌شوند. سامانه دستیار پارک حرفه­‌ای هم از مارس 2022 به مدل iX اضافه می­‌شود، که امکان کنترل از راه دور خودرو تا فاصله 200 متر را فراهم می­‌کند. نکته جالب این‌که در دفعات بعد، خودرو براساس تجربه قبلی عمل خواهد کرد.

دیدگاه کاربران