خداحافظی با سدان‎ها کلید خورد

تمرکز تبلیغات فورد روی شاسی‌بلندها

19 شهریور 1397 13:00

به نظر می‌رسد شرکت فورد همچون بسیاری از شرکت‌های خودروسازی، آینده خود در بازار خودروی آمریکا را در گرو عرضه مدل‌های کراس‌اور و شاسی بلند می‌بیند. به همین دلیل است که این شرکت تصمیم گرفته از این پس چنین مدل‌هایی را در عوض خودروهای هاچبک و سدان، در مرکز توجه بخش بازاریابی خود قرار دهد.

توقف تبلیغات روی مدل‌های سدان فورد به این شرکت امکان می‌دهد امکانات مالی خود را به بخش خودروهای شاسی‌بلند انتقال دهد.بهار امسال بود که این تصمیم به صورت رسمی اعلام شد. براساس گزارش اتونیوز، به زودی این برند به کار تبلیغات برای مدل‌های سدان ساخت خود در سراسر ایالات‌متحده پایان خواهد داد که شامل مدل‌های فیستا، فوکوس، فیوژن (موندئو) و تاروس خواهد شد.

در نتیجه، نمایندگان فورد مجبور هستند نمونه‌های موجود از این مدل‌ها را بدون کمک برنامه‌های تبلیغاتی به فروش برسانند. در عوض بودجه تبلیغاتی شرکت فورد برای معرفی نسل جدید شاسی‌بلندهای این شرکت و البته مدل همیشه محبوب موستانگ هزینه خواهد شد چراکه به نظر فورد، موفقیت این شرکت در آینده به استقبال مشتریان از این خودروها بستگی دارد.

البته قرار نیست نمایندگان فروش بدون پشتیبانی و کمک شرکت فورد به حال خود رها شوند. معاونت بخش بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش شرکت فورد در ایالات متحده عنوان کرده که شرکت فورد همچنان به حفظ انگیزه نمایندگان برای رقابت در بازار خودرو کمک خواهد کرد اما دیگر قرار نیست در بخش تبلیغات اتلاف بودجه‌ای اتفاق بیفتد و روش شرکت در این بخش متفاوت خواهد بود.

وی اضافه می‌کند که توقف تبلیغات روی مدل‌های سدان فورد که در حال حاضر در بازار آمریکا موقعیت متوسطی دارند، به این شرکت امکان می‌دهد امکانات مالی خود را به بخش خودروهای شاسی‌بلند انتقال دهد که برای آینده این شرکت نیز بسیار مفید خواهد بود.

با وجود افزایش 35 درصدی فروش مدل موستانگ و همچنین بالارفتن استقبال از مدل‌های ون و پیکاپ فورد به میزان 5.9 درصد، فروش کلی خودروهای ساخت شرکت فورد در ماه آگوست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد کاهش داشته است. در این شرایط، افزایش 20 درصدی استقبال از خودروهای شاسی‌بلند این شرکت می‌تواند جالب باشد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران