اولین شاسی‌بلند روباز تاریخ هیوندای

سانتافه کابریولت هم آمد

19 شهریور 1397 20:00

هیوندای با رونمایی از یک شاسی‌بلند کانورتیبل هفت سرنشین همه را سورپرایز کرده است! آیا این می‌تواند آغازی برای یک مدل جدید باشد؟ بیایید نگاهی اجمالی به این خودرو بیندازیم.

استودیو طراحی هیوندای در اروپا آن را طراحی کرده است و در قالب یک شاسی‌بلند هفت سرنشین کابریولت می‌خواهد توجه خانواده‌ها را به خود جلب کند.درست وقتی‌که فکر می‌کنید خودروسازها دیگر نمی‌توانند سگمنت‌های جدیدی در بازار ایجاد کنند، هیوندای با مدلی ما را سورپرایز کرده که فقط می‌توان به‌عنوان یک اثر هنری از آن یاد کرد. خانم‌ها، آقایان، این شما و این سانتافه کابریولت 2019!

این خودرو را استودیو طراحی اروپایی هیوندای طراحی کرده است و به شکل یک شاسی‌بلند هفت سرنشین روباز می‌خواهد توجه خانواده‌ها را به خود جلب کند.

سانتافه کابریولت مبتنی بر همان پلتفرم TM سانتافه ساخته شده و با طراحی زیبای خود در کنار همان پیشرانه و جعبه‌دنده سانتافه معمولی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

سقف این خودرو قابلیت بسته شدن را ندارد و همین، رانندگی با آن را در شرایط بارانی، برفی، رعدوبرق، به هنگام شب و در آب‌وهواهای گرم و سرد بسیار مشکل می‌کند. ولی فضای بیشتر و همچنین وزن کمتری که با حذف مکانیسم سقف تاشو در اختیار خودرو قرار گرفته، آن را به مدلی خاص تبدیل کرده است.

زیر کاپوت شاهد استفاده از پیشرانه 2.2 لیتری 4 سیلندر توربودیزل هیوندای هستیم که 197 اسب‌بخار قدرت و 440 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه به ازای هر صد کیلومتر 15.8 لیتر سوخت مصرف می‌کند که در مقایسه با 7.5 لیتر به ازای هر صد کیلومتر مدل مسقف خود بسیار بیشتر است. به لطف سیستم دو دیفرانسیل هوشمند H-Trac، خروجی‌های پیشرانه به همه چرخ‌ها ارسال می‌شود.

داخل کابین فوق‌العاده زیباست، روکش چرم استاندارد مدل مسقف سانتافه در این مدل جای خود را به چرم ایتالیایی با رنگ جدیدی به نام کیمچی داده است. هر ردیف به گرم‌کن صندلی مجهز بوده و صندلی‌های ردیف جلو علاوه‌بر آن سیستم تهویه هم دارند. از دیگر موارد قابل‌توجه این بخش می‌توان به گرم‌کن فرمان هم اشاره کرد.

خودرو به سیستم اطلاعات سرگرمی جدید هیوندای با صفحه‌نمایش 8 اینچی مجهز شده که از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. در کنار مواردی مانند شارژ بی‌سیم، اپلیکیشن جدید اتولینک‌پلاس هیوندای هم روی این خودرو ارائه ‌شده که به کمک آن می‌توان در‌ها را باز و قفل کرد و خودرو را از راه دور روشن کرد.

تجربه رانندگی

در جاده، سانتافه کابریولت واقعاً حس و حال خوبی به سرنشین و راننده می‌دهد. البته تکان‌های بدنه سر پیچ‌ها زیاد است و این موضوع ممکن است خیلی‌ها را اذیت کند. جعبه‌دنده هشت سرعته جدید خودرو بدون شک با تعویض دنده‌های سریع و عملکرد خوب و هماهنگ با پیشرانه دیزلی همه‌چیز را جبران می‌کند.

داخل کابین فضای سرنشین بسیار خوب و زیاد است و حتی در سردترین روزهای سال، طراحی خاص پنجره‌ها هیچ مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد. به لطف نصب هوشمندانه یک آنتن کوسه‌ای روی در عقب، ناوبری ماهواره‌ای و رادیو دیجیتال DAB+ خودرو به‌خوبی کار می‌کند.

با فعال کردن حالت اسپرت، به لطف تقسیم گشتاور دینامیکی که خودرو دارد، عملکرد فنی سانتافه کابریولت مخصوصاً سر پیچ‌ها بسیار بهتر می‌شود. اگر با پارک کردن یک شاسی‌بلند کابریولت هفت سرنشین مشکل دارید، هیوندای این مشکل را با تجهیزات پارک خودکار خود که فقط با فشردن یک دکمه انجام می‌شود حل کرده است. هیوندای بدون شک با این پکیج فوق‌العاده، در سگمنت شاسی‌بلندهای کانورتیبل حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

جالب است بدانید این مدل در واقع برای ساخت یک ویدیو تبلیغاتی به این شکل در آمده است. هیوندای برای ساخت این ویدیو سقف یک سانتافه را به‌طور کامل حذف کرده تا دوربین بتواند با حرکت از کنار خودرو، تصویر تمامی هفت سرنشین آن را در یک شات بگیرد. به‌عبارت‌دیگر، این سانتافه هیچ‌وقت قرار نیست وارد خطوط تولید هیوندای شود.

بعد از ساخت ویدیو مذکور، این سانتافه بدون سقف مدت‌ها در گاراژ دفتر مرکزی هیوندای استرالیا مانده بوده و اخیراً، وب‌سایت استرالیایی caradvice یک نقدوبررسی کوتاه برای آن نوشته است.

نظر شما در مورد یک سانتافه کابریولت احتمالی چیست؟ اگر این امکان وجود داشت، دوست داشتید کدام مدل شاسی‌بلند نسخه کابریولت هم داشته باشد؟ لطفاً نظرات خود را «باما» در میان بگذارید.

دیدگاه کاربران