رونمایی در نمایشگاه خودروی پاریس 2018

انتشار تصاویر اولین خودروهای ویتنامی دنیا

20 شهریور 1397 19:00

بسیاری از دنبال‌کنندگان اخبار جهان خودرو احتمالاً از شنیدن خبر معرفی دو خودروی جدید از سوی شرکتی اهل ویتنام بسیار متعجب خواهند شد اما به هرحال این خبر صحت دارد و شرکتی نوپا به نام وین‌فست (VinFast) خود را برای حضور در نمایشگاه خودرو پاریس 2018 و رونمایی از دو محصول آماده می‌کند.

هر دوی این خودروها که به کمک استودیوی پینین‌فارینا طراحی شده‌اند در ماه آینده و در جریان نمایشگاه اتومبیل پاریس معرفی خواهند شد.این شرکت فعلاً تعداد محدودی تصویر از دو خودروی مورد نظر را منتشر کرده که به نظر می‌رسد از طراحی ظاهری خوبی برخوردار هستند. این طراحی ظاهری خوشایند را می‌توان محصول همکاری شرکت باسابقه پینین‌فارینا با تیم فنی شرکت وین‌فست دانست.

دیوید لیون، سرپرست بخش طراحی شرکت وین‌فست، طراحی خودروهای این شرکت را قوی و قابل تشخیص با خطوط باشکوه و پالایش شده توصیف می‌کند. وی حرف V روی جلوپنجره خودرو را نشانه‌ای از نام "ویتنام" و همچنین نشان‌های تجاری Vingroup و VinFast دانسته و معتقد است که تیم طراحان خطوط زیبای بدنه این خودروها را با الهام از زیبایی‌های طبیعت ویتنام و مردم خونگرم این کشور با زبان طراحی مدرن ترکیب کرده‌اند.

البته پیش از این نیز سابقه داشته که شرکت‌های خودروسازی برای توصیف محصولات خود چنین زبان شاعرانه‌ای را استفاده کنند اما حقیقت این است که واقعاً میان این دو خودروی جدید و مردم ویتنام ارتباط ویژه‌ای وجود دارد.

شرکت وین‌فست نزدیک به بیست طرح متفاوت که از شرکت‌های مختلف پیشنهاد شده بود را به رای گذاشت تا مردم درباره ظاهر خودروهای این شرکت نظر دهند. 62 هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کرده و به خودروهای طراحی شده رای دادند.

تاکنون به جز همین چند تصویر، اطلاعات بیشتری درباره این خودروهای ویتنامی منتشر نشده و حتی نام آن‌ها نیز نامعلوم است اما می‌توان انتظار داشت که در آینده نزدیک درباره آن‌ها بیشتر بدانیم.

برای آگاهی از جزئیات بیشتر درباره محصولات باید تا زمان رونمایی از آن‌ها در نمایشگاه خودرو پاریس منتظر بمانیم.

دیدگاه کاربران