سبد رنگارنگ ژرمنها در دیار دوگل
خودروسازان آلمانی در نمایشگاه خودروی پاریس 2018
سبد رنگارنگ ژرمنها در دیار دوگل
از حدود 3 سال قبل که فولکسواگن درگیر رسوایی مربوط به خودروهای دیزلیاش موسوم به «دیزل گیت» شد، صنعت خودروسازی این کشور با بیاعتمادی گستردهای از سوی سرمایهگذاران روبهرو شد. اگرچه بزرگان این کشور هنوز هم پرچمدار مهندسی و طراحی در حوزه خودرو هستند ولی باید اعتراف کرد که آلمانها نزول چشمگیری را از نظر فروش تجربه کردهاند. با این حال امسال در نمایشگاه پاریس سبد متنوعی از تولیدات آنها را شاهد هستیم. معروفترین لوکسسازان و اسپرتسازان دنیا بار دیگر مشتریان خود را شگفتزده کردند. تنها امید فعلی خودروسازان آلمانی در شرایط بغرنج فعلی، عرضه خودروهای هیبریدی، برقی و آیندهنگر است.
بامو
نسل جدید سری 3 بهترین هدیهای بود که باواریاییها میتوانستند به طرفداران خود هدیه بدهند. به نظر میرسد بامو بعد از تجربه یک دوره طراحیهای عجیب و غریب اینبار سراغ همان مکانیزم بصری با ابهت و با وقار قبلی رفته است. این خودروی جوانگرا و البته خانوادهپسند در نمونه پایه خود از یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با 255 اسببخار بهره میبرد. نسل هفتم برای اولینبار از فناوری پلاگین هیبرید که 382 اسببخار نیرو دارد استفاده خواهد کرد. غرفه بامو میزبان خودروی دیگری نیز بود؛ نسخه 2019
مرسدسبنز
از ماهها پیش میدانستیم که امسال قرار است مرسدسبنز در پاریس آتش به پا کند. مدتها قبل خبر مربوط به غرفه بزرگ این شرکت در فرانسه خبرساز شده بود. تا اینکه همزمان با بازگشایی نمایشگاه، همه متوجه شدند که چرا اشتوتگارتیها چنین فضایی را طلب میکردند. جدیدترین کلاس در خانواده این شرکت EQC نام داشت. یک شاسیبلند تمام برقی که آینده تولیدات سبز این شرکت را به تصویر میکشید؛ اما خبر خوب رونمایی از
پورشه
غرفه امسال پورشه رنگ و بوی مدرنیته میداد. رونماییهای امسال پورشه، تماماً از خودروهایی بود که پیشتر با آنها آشنایی داشتیم. در واقع نام جدیدی را امسال مشاهده نکردیم. ولی آنطور که کارشناسان میگویند، اقبال به کراساور ماکان باعث شده بود تا ویرایش جدیدی از آن با قابلیتهای فنی بهتری رونمایی شود. نسخه جیتیاس این خودرو اکنون میتواند به راحتی 440 اسببخار نیرو تولید کند. رونمایی از فیسلیفت پانامرای هیبریدی و صد البته پردهبرداری از فوق ستاره
آئودی
حضور بامو X1 و مرسدسبنز GLA، داشت کار را برای آئودی در این کلاس سخت میکرد که دیدیم آنها نیز با دستان بسته وارد میدان نشدهاند. پس از عرضه چند نمونه فیسلیفت سرانجام ارباب حلقهها نسل جدید Q3 خود را رونمایی کرد. خودرویی که گفته میشود از پیشرانه کوچکتر ولی قویتر بهره برده است. اما خودروهایی که امسال در غرفه این آلمانی بیش از همه خودنمایی میکردند، کراساور برقی
اسمارت
طبیعتاً نباید توقع داشت که این زیرمجموعه ریزاندام دایملر غرفه پر رنگ و لعابی داشته باشد. امسال اسمارت همان چیزی را معرفی کرده بود که همه انتظار داشتند؛ کانسپت ForEase. خودرویی که طراح جوان ایرانی، محمدحسین امینییکتا آن را روی پلتفرم مدل ForTwo سری EQ طراحی کرده است؛ اما جزئیات و ریزهکاریهای فوریز جدید بیاندازه چشمنواز است. این خودرو میآید تا در آستانه بیستمین سالگرد تأسیس اسمارت از اهداف آرمانگرایانه آن پرده بردارد. قوای محرکه برقی این خودرو میتواند 78 اسببخار
منبع : باما
برای اطلاع از جدیدترین اخبار، ایمیل خود را وارد کنید
email@example.comدیدگاه کاربران