نمایشی جهانی برای شاهکارهای صنعت خودروسازی

گزارشی از نمایشگاه گرند بازل 2018

21 شهریور 1397 20:00

هرچند زمان برگزاری نمایشگاه خودروهای کلاسیک گرندبازل (Grand Basel) سال 2018 به پایان رسیده است، اما با انتشار تعداد زیادی عکس از این رویداد خودرویی فوق‌العاده می‌توان تا حد زیادی حس دیدار با خودروها را برای علاقمندان تداعی کرد.

از سوپراسپرت های مدرن تا خودروهای کلاسیک ارزشمند، جمع تمام خودروهای خاطره‌انگیز در این نمایشگاه جمع است.برگزارکنندگان نمایشگاه گرند بازل این رویداد را به عنوان «نمایشی جهانی برای شاهکارهای صنعت خودروسازی» معرفی کرده‌اند که چندان هم دور از واقعیت نیست چراکه حتی نحوه نمایش خودروها در این نمایشگاه نیز بسیار متفاوت و خیره‌کننده بوده است. خودروهای حاضر در این نمایشگاه در فضایی موزه مانند به معرض نمایش گذاشته شده بودند. برای ارائه جلوه بصری بهتر به هر خودرو، بخش کف هر غرفه به رنگ روشن و نمای پشت خودروها نیز با رنگ تیره رنگ‌آمیزی شده بود.

برگزارکنندگان این نمایشگاه 113 دستگاه خودرو، از کلاسیک‌های ساخت ایتالیا گرفته تا خودروی بسیار پیشرفته تسلا رودستر را برای نمایش به این محل آورده بودند که هرکدام از آن‌ها به تنهایی نقش مهمی در تاریخ صنعت خودرو ایفا کرده است.

هاچ‌بک دوست داشتنی لانچیا دلتا فوتوریستا که سابقه شرکت در مسابقات رالی را داشته نیز در این نمایشگاه درحالی شرکت داشت که بدنه آن با قطعات فیبرکربنی با استانداردهای مدرن، به‌روزرسانی شده بود.

کار نوآورانه دیگری که در این نمایشگاه انجام شده بود را می‌توان امکان خرید و فروش خودرو دانست که معمولاً در چنین رویدادهایی کم‌سابقه است. یک چهارم خودروهای نمایش داده شده در این محل برای فروش ارائه شده بودند و بازدیدکنندگان علاقمند در صورت تمکن مالی کافی، امکان خریداری آن‌ها را داشتند.

از دیگر خودروهای مهم حاضر در این محل می‌توان به یک لینکلن کنتیننتال اشاره کرد که متعلق به نقاش معروف یعنی پابلو پیکاسو بوده است. همچنین نمونه‌ای از فیات 500 اسپیاجینا نیز در این محل حاضر بود. سیتروئن DS کوپه نیز نگاه‌ها را به سوی خود جلب می‌کرد.

این نمایشگاه برای علاقمندان خودروهای سوپراسپرت و مدرن نیز برگ‌هایی برای رو کردن داشت چراکه چندین دستگاه از ساخته‌های بوگاتی، پاگانی و فراری در این محل حضور داشتند.

از نمایش نمونه‌ای از فیات پاندا 45 و همچنین مجموعه‌ای از خودروهای ماکت با مقیاس 1:87 می‌توان به عنوان دیگر بخش‌های این نمایشگاه یاد کرد.

دیدگاه کاربران