قوت‌گرفتن احتمال رونمایی در نمایشگاه پاریس

سری 3 جدید با آیرودینامیک عالی

26 شهریور 1397 12:00

ب‌ام‌و دوباره تصاویری از نمونه‌های آزمایشی نسل جدید سری3 (اتاق G20) را منتشر کرده که نشان می‌دهد در ماه‌های اخیر، این خودرو تحت انواع آزمایش‌های سخت قرارگرفته است.

احتمالا سری3 جدید را برای اولین‌بار در نمایشگاه خودرو پاریس امسال، خواهیم دید.درست است که این روزها خودروهای شاسی‌بلند بسیار مورد توجه مشتریان و خودروسازان قرار دارند، اما سری3 ب‌ام‌و را باید در میان سایر خودروهای سدان، یک استثنا دانست زیرا این خودرو همواره با عملکرد خود، شالوده برند ب‌ام‌و را به علاقمندان معرفی کرده و به همین دلیل همیشه سعی شرکت سازنده بر این بوده که هر نسل سری3 عملکردی عالی ارائه نماید. این مورد برای نسل جدید نیز صدق کرده و به همین دلیل است که G20 باید قبل از رسیدن به خط تولید، شایستگی خود را اثبات نماید.

ب‌ام‌و، نسل جدید سری3 را برای آزمایش در شرایط مختلف آب و هوا، به نقاط گوناگون جهان فرستاده است؛ از گرمای طاقت‌فرسای صحرای مرگ در ایالت نوادا در آمریکا گرفته تا سرمای سوئد و بخش تست خودروها در تاسیسات شرکت ب‌ام‌و در جنوب فرانسه. نیازی به گفتن نیست که قابلیت‌های فنی این خودرو در پیست نوربورگ‌رینگ  آلمان نیز به چالش کشیده شده است. این آزمایشات طاقت‌فرسا شامل گذراندن وقت زیادی در تونل باد نیز بوده است تا فرم بدنه خودرو به بهینه‌ترین شکل ممکن طراحی شود.

اکنون سری3 از این آزمایش نیز سربلند بیرون آمده چراکه با کسب ضریب درگ 0.23، می‌توان سری3 جدید را یکی از آیرودینامیک‌ترین خودروهای تولیدانبوه دانست که تاکنون ساخته شده‌اند. البته سری3 جدید در این بخش تنها نیست چراکه رقیب دیرینه ب‌ام‌و، یعنی مرسدس بنز، نیز مدتی پیش و با نسل جدید سدان‌های A و CLA موفق شد ضریب درگ 0.22 را ثبت کند. البته ضریب آیرودینامیک فولکس‌واگن XL1 برابر با 0.19 و بهتر از تمام این خودروهاست، اما باید توجه داشته باشیم که از این خودرو تنها به تعداد محدودی ساخته شده و نمی‌توان آن را با خودروهای تولیدانبوه مقایسه کرد.

با توجه افزایش تصاویر منتشر شده از سری3 جدید، بسیاری از کارشناسان حدس می‌زنند که ب‌ام‌و در ماه بعد، از نسل آینده سری3 در جریان نمایشگاه اتومبیل پاریس پرده‌برداری خواهد کرد. البته احتمال دارد که چند روز زودتر از معرفی در نمایشگاه، تصاویر رسمی این خودرو در اینترنت منتشر شود.

همچنین با توجه به تصاویر انتشار یافته از نمونه‌های تحت بررسی، به احتمال فراوان مدل استیشن‌ سری3 جدید نیز در نیمه اول سال 2019 به بازار خواهد آمد.

دیدگاه کاربران