از طلای 24 عیار روی کونیخ‌‌زگ تا ماکت هشت هزار دلاری

نگاهی به کلکسیون میلیون دلاری‌مانی خوش‌بین

27 شهریور 1397 09:00

گاراژهای ابرخودروهای لوکس در آمریکا کم نیستند. اخیراً گزارشی در مورد یک کلکسیون خاص فراری در لس‌آنجلس منتشر شده بود که از یک F12tdf گرفته تا 250 لوسو Competizione و 11 مدل مختلف فراری دیگر را در آن می‌توانستید بیابید.

این کلکسیون یکی از باارزش‌ترین و بهترین کلکسیون‌های ابرخودروهای جهان بوده و روزبه‌روز در حال بزرگ‌تر شدن است.ما یک گاراژ دیگر در کالیفرنیا پیدا کرده‌ایم که اگر جذاب‌تر از مورد قبلی نباشد، قطعاً چیزی از آن کم ندارد. البته که ارزش کلی این کلکسیون از 13 فراری مذکور بسیار بیشتر است. جالب است بدانید این گاراژ متعلق به یک فرد ایرانی به نام مانی خوش‌بین است. مانی خوش‌بین را احتمالاً می‌شناسید، مولتی میلیاردر معروف ایرانی که شرکت خوش‌بین را در زمینه املاک تاسیس کرده و توانسته ثروت بسیار زیادی برای خود دست‌وپا کند.

در این گاراژ نه اکثر مدل‌های تولید انبوه یک برند، بلکه مدل‌های خاص برندهای مختلف مانند کونیخ‌زگ، بوگاتی، پاگانی و مک‌لارن را می‌توانید بیابید. ما تلاش کردیم کل خروجی‌های اسب بخار گاراژمانی خوش‌بین را مقایسه کنیم، ولی صادقانه بخواهیم بگوییم عدد به‌قدری زیاد بود که حساب کار از دستمان در رفت! وقتی شرکت شما 205 هزار مترمربع املاک در شش ایالت آمریکا دارد، داشتن چنین کلکسیون خودرویی کاملاً طبیعی است!

مانی خوش بین

در میان جدیدترین مدل‌های کلکسیون مانی خوش‌بین می‌توانیم به کونیخ‌زگ آگرا RS فونیکس اشاره کنیم که نسخه ویژه این ابرخودرو سوئدی بوده و علاوه‌بر قطعات فیبر کربنی روی بدنه، برخی تزئینات طلای 24 عیار هم دارد. این خودرو البته داستان جالبی داشته است. مانی خوش‌بین قبلاً یک مدل آگرا RS گریفون داشت که سال پیش با آن تصادف کرد. ماه مه امسال، وی با این ابرخودرو تصادف دیگری را تجربه کرد. مانی خوش‌بین قبلاً گفته بود که بعد از تصادف دوم، کونیخ‌زگ خودروی او را با یک مدل دیگر می‌خواهد جایگزین کند و به نظر می‌رسد آگرا RS فونیکس همین خودرو باشد.

درحالی‌که همه خودروهای گاراژمانی خوش‌بین فوق‌العاده هستند، ولی در میان آن‌ها یک مدل وجود دارد که با هیچ خودرو دیگری قابل‌مقایسه نیست. ما در مورد هرمس پاگانی هوایرا صحبت می‌کنیم، خودرویی که شرکت لوکس چرم هرمس آن را طراحی کرده و فقط یک دستگاه از آن در کل دنیا وجود دارد. جزئیات این مدل بسیار شگفت‌انگیز هستند و از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قطعات بدنه چاپ شده توسط هرمس اشاره کرد.

خوش‌بین ظاهراً به‌قدری از همکاری با شرکت هرمس راضی بوده که به‌طور مخفیانه در حال کار روی یک پروژه دیگر با آن‌هاست و این بار، هرمس قرار است روی یک بوگاتی شیرون کار کند.

از دیگر ابرخودروهای خاص کلکسیون مانی خوش‌بین می‌توان به یک بوگاتی ویرون منصوری با کیت فیبر کربنی و تزئینات طلا، یک مک‌لارن P1 با بدنه تمام کربنی، یک بوگاتی ویرون دیگر که مدل اورجینال بوده و مانی خوش‌بین از آن با عنوان «بوگاتی حوصله‌سربر» یاد می‌کند، یک مک‌لارن 650 اس Can-Am با قطعات فیبرکربنی فوق‌العاده زیاد، سه دستگاه مرسدس SLR مک‌لارن، یک دستگاه پورشه کررا GT زرد رنگ و یک دستگاه رولزرویس فانتوم اشاره کرد که به گفته خود مانی، وقتی از رانندگی با تمام این ابرخودروها خسته می‌شود سوار آن شده و از راننده درخواست می‌کند وی را جابجا کند.

کلکسیون مانی خوش بین

در کنار تمامی ابرخودروهای واقعی کلکسیون خود، مانی خوش‌بین یک ماکت زیبا از ابرخودروی مک‌لارن Ultimate ویژن گرن‌توریسمو را روی میز کار فیبر کربنی خود دارد. از این ماکت 1:8 هشت هزار دلاری فقط 30 دستگاه در کل دنیا وجود دارد. در کنار آن جعبه‌هایی وجود دارند که فقط در اختیار مالکان آینده مک‌لارن اسپیدتیل، مرسدس-آام‌گ Project One، مک‌لارن سنا و یک پروژه سری قرار می‌گیرند.

نظر شما در مورد کلکسیون ابرخودروهای مانی خوش‌بین چیست؟ اگر از میان مدل‌های موجود در کلکسیون وی حق انتخاب یک ابرخودرو را داشتید، انتخابتان کدام بود؟

*عکاس: علی رزوان

دیدگاه کاربران