غول خودروسازی، خودروهای برقی را رواج می‌دهد

10 میلیون فولکس‌واگن برقی!

27 شهریور 1397 14:00

خودروسازی «فولکس‌واگن» انتظارات بزرگی از مدل اولیه خودروهای برقی خود دارد.

هدف فروش 10 میلیون دستگاهی، نشان می‌دهد که فولکس‌واگن، پلتفرم خود را به چشم «جریان اصلی» خودروهای برقی در جهان می‌بیندگروه خودروسازی فولکس‌واگن برنامه فروش 10 میلیون خودروی برقی (EV) در تمامی برندهای زیرمجموعه‌اش را بر اساس پلتفرم اختصاصی خود دارد. پلتفرم برقی ماژولار (MEB) متعلق به فولکس‌واگن قرار است در تمامی برند‌ها تحت عنوان «موج اول» مورداستفاده قرار بگیرد.

در جریان موج اول تا سال 2020، پیش‌بینی می‌شود مجموعاً 150 هزار دستگاه خودرو برقی به تولید برسد. از این تعداد 100 هزار دستگاه آن از انواع «فولکس‌واگن I.D.» است که در آلمان تولید می‌شود.

سری I.D. با نمایش کانسپتی در سال 2017 معرفی شد و قرار است در سال 2019 به تولید برسد. این مدل یک خودروی تمام برقی است که براساس پلتفرم برقی ماژولار فولکس‌واگن (MEB) تولید خواهد شد.

درحالی‌که تسلا و دیگر تولیدکنندگان خودروهای برقی، هر مدل را متفاوت با دیگر مدل‌هایشان می‌سازند، آلمانی‌ها پلتفرمی برای خودروهای برقی طراحی کرده‌اند که با آن بتوانند هزینه تولید را پایین بیاورند. پلتفرم MEB با نیروی محرکه برقی، به‌گونه‌ای طراحی شده که بتواند میزبان باتری‌های با ظرفیت بالا باشد و درعین‌حال با پایین آوردن مرکز ثقل، به فرمان‌پذیری خودرو هم کمک کند.

فولکس‌واگن همچنین وعده شارژ سریعی نسبی در هر مدل I.D. را داده است.

درحالی‌که موج اولیه برای چندین سال متوالی گسترش یابد، هدف فروش 10 میلیون دستگاهی نشان می‌دهد که فولکس‌واگن، پلتفرم خود را به چشم «جریان اصلی» ساخت خودروهای برقی در جهان می‌بیند.

تیراژ 10 میلیون دستگاهی مدل‌های برقی به‌اندازه تولید یک سال فولکس‌واگن است. با این حساب می‌توان در سال‌های آینده گفت که مدل‌های مبتنی بر پلتفرم برقی ماژولار بسیار متداول‌تر از هر خودروی برقی خواهد بود که تاکنون نام آن را شنیده‌ایم.

دیدگاه کاربران