از بلومبرگ تایید از رویترز تکذیب

فعالیت‌های فولکس‌ واگن در ایران محدود می‌شود؟

29 شهریور 1397 17:00

پس از فرانسوی‌ها، تحریم‌های جدید آمریکا، آلمانی‌ها را وادار کرد تا بیشتر فعالیت‌هایش را در ایران به پایان برساند. گویا هدف جدید محدود کردن فعالیت‌های فولکس‌واگن در ایران است.

رویترز: فولکس‌واگن تنها مجاز به فعالیت‌های بشردوستانه در ایران خواهد بود.به گزارش بلومبرگ این تصمیم حاصل مذاکرات سفیر آمریکا با مدیران فولکس‌واگن بوده است. البته طبق این توافق آلمانی‌ها می‌توانند به فعالیت‌های بشردوستانه خود در ایران ادامه دهند! با این تصمیم فعالیت اقتصادی و واردات محصولات غول خودروسازی آلمان که از سال 2017 آغاز شده بود بار دیگر متوقف می‌شود. هرچند در این مدت فولکس‌واگن سرمایه‌گذاری چندانی در مقایسه با سایر برندهای خارجی در ایران نداشته و فعالیتش به واردات تعدادی خودرو محدود بوده است.

طی ساعات اولیه از انتشار خبر هیچ کدام از مقامات شرکت درباره این خبر اظهارنظر نکردند، تا این که برای اولین مرتبه تکذیب این خبر از سوی سخنگوی فولکس‌واگن در رویترز منتشر شد. طبق ادعای وی سفیر آمریکا در آلمان مذاکراتی در مورد وضعیت این برند آلمانی در بازار ایران نداشته و فولکس‌واگن با حفظ موقعیت خود در بازار ایران همچون سابق به فعالیت‌هایش ادامه خواهد داد.

در صورت درست بودن خبر پیش‌بینی می‌شود تا خدمات پس از فروش خودروهای گلف، پاسات و تیگوان که تاکنون توسط ماموت‌خودرو (نماینده فولکس‌واگن در بازار ایران) عرضه شده با مشکل مواجه شود. نحوه فروش پرحاشیه این خودروها سبب شد، تا اختلافی قابل توجه میان قیمت بازار و نمایندگی ایجاد شود، حال با این شرایط باید دید قیمت آن‌ها چه تغییری خواهد داشت.

دیدگاه کاربران