لذت رصد آسمان شب

معرفی کانسپت جدید نیسان در نمایشگاه هانوفر

30 شهریور 1397 19:00

ناوارا دارک‌اسکای (Navara Dark Sky) برای جایی خارج از اینجاست، نامی پرمعنی برای کانسپت جدید نیسان که به واسطه حمل یک دستگاه تلسکوپ برای رصد آسمان این چنین نام‌گذاری شده است. این گونه می‌توان دل به مسیری آفرود زد و در محلی به دور از آلودگی‌های نوری یک دل سیر آسمان شب را به نظاره نشست.

به واسطه تلسکوپی که این کانسپت با خود حمل می‌کند، می‌توان دل به مسیری آفرود زد و در محلی به دور از آلودگی‌های نوری یک دل سیر آسمان شب را به نظاره نشست.پروژه چشم‌نواز نیسان که روی ویرایش جدید نیسان ناوارا شکل گرفته است در نمایشگاه هانوفر آلمان، در معرض دید عموم قرار گرفت. این‌ بار ژاپنی‌ها سراغ طراحی‌های خارق‌العاده و انتزاعی نرفتند. در واقع نیسان به مفاهیم پایه‌ای اشاره کرده است.

نام‌گذاری آن هم‌خوانی بی‌نظیری با طراحی بیرونی آن دارد. آنچه می‌بینیم در واقع همان تریم کروکب (Crew Cab) پیکاپ ناوارا است اما المان‌هایی مانند رنگ مشکی که با گرافیک ستاره‌های آسمان طراحی شده و نوارهای LED قرمز و سفید در سپر و سقف اشاره فوق‌العاده‌ای به کهکشان دارد. علاوه‌براین تغییراتی همچون طراحی جدید جلوپنجره، گاردسپر پلاستیکی و نصب وینچ برروی سپر، چراغ‌های LED جلو، افزایش قوس گلگیرها و رینگ‌های بزرگ برای آفرود به گیرایی آن افزوده است.

برای کابین هم با الهام از طراحی خارجی پوششی چرم به رنگ آبی تیره دیده می‌شود که با طرح‌هایی به رنگ نارنجی تزیین شده است.

تا این لحظه اطلاعات دقیقی درباره مشخصات فنی آن منتشر نشده است ولی یکی از وب‌سایت‌های معتبر در حوزه تراک‌ها به اسم Standard Truck افشا کرده است که ژاپنی‌ها برای این خودرو دو پیشرانه احتمالی را در نظر خواهند گرفت. نمونه اول 2 لیتری توربودیزل با 157 اسب‌بخار نیرو و 403 نیوتن‌متر گشتاور است. نمونه دیگر نیز با پیشرانه‌ای 2.3 لیتری باز هم توربودیزلی خواهد بود که 187 اسب‌بخار نیرو و 450 نیوتن‌متر گشتاور فراهم می‌کند.

موفقیت نسل جدید ناوارا از سال 2016 آغاز شد. یعنی درست همان زمانی که مرسدس‌بنز اعلام کرد برای اولین‌بار قصد دارد خودرویی در کلاس پیکاپ‌ها را به اسم X-Class با همکاری نیسان تولید کند. همان سال رنو نیز اعلام کرد که برنامه تولید پیکاپ کاملاً جدیدی به اسم Alaskan‌ دارد که زیرساخت و پلت‌فرم آن از روی همین ناوارا خواهد بود.

دیدگاه کاربران