آغاز همکاری گروه ب‌ام‌و با گریت‌وال

مینی چینی به‌زودی روانه بازار می‌شود

30 شهریور 1397 20:30

ب‌ام‌و آلمان مالک برند مینی به‌تازگی اعلام کرده است که در آینده قصد دارد سری جدیدی از تولیدات خود را با همکاری شرکت گریت‌وال طراحی کند.

گریت‌وال و مینی در اولین گام خود روی طراحی یک هاچ‌بک 3 در روباز، همکاری خود را عملی خواهند کرد.در واقع چینی‌ها قرار است که نقش طراح را در این میان بازی کنند. چراکه مباحث مربوط به مهندسی هم‌چنان در اختیار ب‌ام‌و و مینی باقی خواهد ماند. از گوشه و کنار خبر می‌رسد که اولین میوه این همکاری در اواخر سال 2019 به ثمر خواهد نشست. البته هنوز این مشارکت در مرحله مذاکرات مدیریتی قرار دارد ولی پیش‌بینی می‌شود که سرانجام آلمان‌ها با چینی‌ها به توافق نهایی دست پیدا کنند.

پیش‌تر شنیده بودیم که گریت‌وال قصد دارد در طراحی و توسعه پلتفرم برخی از خودروها با ب‌ام‌و تا پایان سال 2023 اقداماتی را انجام دهد. برخی از منابع می‌گویند که گریت‌وال و مینی در اولین گام خود روی طراحی یک هاچ‌بک 3 در روباز این همکاری را عملی خواهند کرد. ب‌ام‌و در این همکاری تنها دو پلتفرم خود را به میان می‌آورد. پل‌فرم CLAR یکی از آن‌ها است که مربوط به خودروهای محور عقب می‌شود. نسخه دیگری FAAR‌ است که اغلب آن را روی مدل‌هایی مانند کراس‌اورهای X1 و X2 دیده‌ایم. این یعنی همکاری مینی و گریت‌وال روی پروژه کراس‌اورهای سایز کوچک نیز متمرکز خواهد بود.

دیدگاه کاربران