احیاکننده پژو 504 کوپه

e-Legend، کانسپت جدید پژو

31 شهریور 1397 09:00

مدل کلاسیک پژو یعنی 504 کوپه که توسط شرکت ایتالیایی پینین‌فارینا طراحی شده بود، به واسطه کانسپتی به نام ای-لِجِند (e-Legend) به قرن بیست و یکم آمده است.

این کانسپت برقی با طراحی برگرفته از مدل جاودانه و زیبای 504 کوپه، تاریخ پرافتخار پژو را یادآوری می‌کند.با 120 سال قدمت، پژو یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان جهان محسوب می‌شود که برخی از خودروهای این برند فرانسوی واقعاً زیبا هستند. در اواخر دهه 60 میلادی، پژو با همکاری پینین‌فارینا مدل دوست داشتنی 504 کوپه را طراحی کرد. اما اکنون پژو تصمیم دارد نسخه مدرن 504 کوپه را رونمایی کند که آن را ای-لجند نام‌گذاری کرده است.

این مدل مفهومی که ماه آینده در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی می‌شود، با نگاه به گذشته پژو، آینده این برند فرانسوی را ترسیم می‌کند. این خودرو که تماماً برقی بوده و پیشرانه احتراق داخلی ندارد، از یک سیستم رانندگی خودران پیشرفته بهره می‌برد.

فضای داخلی این خودرو نیز حس و حالی کلاسیک دارد و پژو با طراحی مینیمال فضای کابین، سعی کرده است تا همانند خودروهای قدیمی فضایی ساده ایجاد کند. یک صفحه نمایش لمسی 6 اینچی و دکمه چرخشی، جایگزین دکمه‌های سنتی در کابین شده‌اند.

ای-لجند از نظر تکنولوژی نیز چیزی کم ندارد: نمایشگرهای 29 اینچی بر روی درها نصب شده و داخل آفتابگیرها نیز نمایشگرهای 12 اینچی تعبیه شده است. به‌علاوه، داخل کابین این خودرو نمایشگر خمیده 49 اینچی نیز به چشم می‌خورد. اما موضوع به همین جا ختم نمی‌شود، چرا که در کابین مجموعاً 16 صفحه نمایش در ابعاد مختلف وجود دارد.

پژو یک باتری بزرگ با ظرفیت 100 کیلووات ساعت برای این خودرو در نظر گرفته که ای-لجند به کمک آن می‌تواند 600 کیلومتر مسیر را بپیماید. اما اگر عجله داشته باشید و زمان کافی برای شارژ باتری نداشته باشید، می‌توانید فقط با شارژ کردن باتری به مدت 25 دقیقه، 500 کیلومتر مسیر را با آن طی کنید.

این خودروی مفهومی برقی می‌تواند حداکثر 456 اسب‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد کند. این نیرو به هر چهار چرخ منتقل می‌شود و بدین ترتیب ای-لجند می‌تواند در کمتر از 4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتربرساعت دست پیدا کند. همچنین حداکثر سرعت این خودرو 220 کیلومتربرساعت اعلام شده است.

در خاتمه باید بدانید ای-لجند فقط یک مدل مفهومی باقی خواهد ماند، چرا که پژو تصمیم ندارد نسخه خیابانی از آن را تولید کند.

دیدگاه کاربران