قیمت پایه: 11 هزار یورو

موتو گوتزی V85؛ ادونچری تازه نفس از ایتالیا

31 شهریور 1397 11:31

برای آن‌هایی که سال گذشته در نمایشگاه موتورسیکلت میلان (EICMA) کانسپت V85 TT را دیده بودند، یک خبر هیجان‌انگیز داریم؛ موتو گوتزی نسخه تولید نهایی‌اش را ساخته و آماده عرضه آن است.

این ادونچر ایتالیایی از سال 2019 میلادی و با قیمتی بیش از 11 هزار یورو، راهی بازار می‌شود.اول از همه از نام این ایتالیایی شروع کنیم. موتو گوتزی در سال‌های دهه 80 میلادی از مدل‌های V65 و V75 خود برای مسابقات رالی پاریس-داکار استفاده می‌کرد. نام V85 نیز در ادامه موفقیت‌های همان مدل‌هاست. حروف TT هم از عبارت ایتالیایی Tutto Terreno گرفته شده و می‌توان آن را «همه‌جا رو» معنی کرد که البته ویژگی همه موتورسیکلت‌های ادونچر است.

طراحی V85 TT خاص و منحصر به فرد نیست و مانند اکثر هم‌کلاسانش به باک حجیم (21 لیتری)، گاردهای دسته‌فرمان و همچنین طلق قابل تنظیم جلو مجهز است. البته از چراغ‌ جلو دوتایی‌اش هم نباید غافل شویم چراکه چهره‌اش را شبیه محصولات تریومف کرده است.

علی‌رغم ظاهر معمولی V85 TT، موتو گوتزی از بهترین تجهیزاتش برای این ادونچر بهره گرفته است، مانند کروز کنترل، ترمزهای ABS با کالیپرهای برمبو و سیستم کنترل کشش که سه حالت جاده‌ای، بارانی و آفرود دارد. صفحه کیلومتر V85 TT نیز کاملا دیجیتالی و از نوع TFT رنگی است که اطلاعاتی مانند دور موتور، سرعت، بنزین باقی‌مانده، مسافت طی شده، دنده درگیر و دما را در اختیار موتورسوار قرار می‌دهد. نکته جالب‌تر اینکه این صفحه کیلومتر به بلوتوث نیز مجهز است و امکان ارتباط با اسمارت‌فون‌ها را هم دارد.

موتو گوتزی پیشرانه V85 TT را از مدل V9 خود قرض‌گرفته، ولی تغییراتی در میل‌لنگ، شاتون‌‌ها، کارتر و جنس سوپاپ‌ها انجام داده است تا عملکرد بهتری داشته باشد. این پیشرانه از نوع 2 سیلندر بوده و دقیقا 853 سی‌سی حجم دارد و قدرتش به حدود 80 اسب‌بخار می‌رسد.

انتظار داریم که این ایتالیایی از ابتدای سال 2019 راهی بازار اروپا شود و از آنجایی که قرارست جایگزین Stelvio 1200 باشد، باید منتظر قیمتی بالای 11 هزار یورو برای آن باشیم.

دیدگاه کاربران