سرمایه‌گذاری جدید پورشه و هیوندای

نسل جدید نمایشگرهای HUD با تکنولوژی واقعیت افزوده

31 شهریور 1397 13:00

درست است که پورشه و هیوندای شباهت زیادی به هم ندارند، اما این دو خودروساز اعلام کرده‌اند که سرمایه‌گذاری استراتژیکی در شرکت وِی‌رِی (WayRay) کرده‌اند.

امکان مشخص کردن مسیر ایده‌آل برای رانندگی و مکان‌های مناسب برای پارک به کمک تکنولوژی واقعیت افزوده، این سیستم را در سطحی بالاتر از رقبا قرار داده است. شراکت این دو خودروساز با شرکت وِی‌رِی جالب به نظر می‌رسد، چرا که حوزه فعالیت این شرکت در زمینه نوعی خاص از نمایشگر سربالا (HUD) است که به تکنولوژی واقعیت افزوده مجهز بوده و می‌تواند توسط هولوگرافی (روشی برای تولید تصاویر سه بعدی)، تصاویر مجازی را برای راننده نمایش دهد.

به طور مثال، پورشه چندین نمونه آزمایشی از این نمایشگر سربالا را نمایش داده است که بسیار شبیه به بازی‌های ویدئویی هستند. در یک پیست، این سیستم می‌تواند نقشه مسیر و مکان راننده‌های دیگر در پیست را برای راننده نمایش دهد. به‌علاوه، این نمایشگر سربالا می‌تواند موارد دیگری را نیز نشان دهد که عبارتند از:

  • زمان فعلی شما در پیست
  • مسیر ایده‌آل برای رانندگی
  • نمایش خودروهایی که قبلاً در پیست رکورد ثبت کرده‌اند به صورت مجازی

اما قابلیت‌های این تکنولوژی فقط به پیست محدود نمی‌شود. طبق تصویری که پورشه از آینده این سیستم ترسیم می‌کند، امکان مشخص کردن مناطق در دست احداث و مکان‌های مناسب برای پارک نیز وجود خواهد داشت که در رانندگی روزمره کاربرد دارند.

نمایشگر سربالا موضوع تازه‌ای نیست و مدتی است که خودروهای مختلف به این ویژگی مجهز هستند، اما طبق ادعای پورشه و هیوندای، تکنولوژی به کار رفته در نمایشگر سربالای شرکت وِی‌رِی پیشرفتی مهم در این حوزه به حساب می‌آید، چرا که در این نمایشگر سربالا از پروژکتوری کوچک استفاده شده است و همین موضوع کمک می‌کند تا تقریباً هر نوع خودرویی را بتوان به این سیستم مجهز کنید. حتی می‌توانید توسط این پروژکتور تصاویر را روی کل شیشه جلو و یا پنجره سرنشین جلو نیز نمایش دهید.

شرکت وِی‌رِی در حال حاضر بیش از 250 کارمند دارد و برای سال آینده ساخت کارخانه‌ای را در آلمان برنامه‌ریزی کرده است.

مترجم : بهنام اصغریان

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران