بازگشت ترنسپورتر خاطره‌انگیز

فولکس‌ واگن آی.دی باز یک ون مدرن تمام برقی

31 شهریور 1397 17:00

سال 1950 شرکت فولکس‌واگن یکی از تاثیرگذارترین ون‌های تاریخ را معرفی کرد. خودرویی به اسم ترنسپورتر (Transporter) که در همان نسل اول معرفی خود طوفانی به راه انداخت. حالا ویرایش جدید این خودرو دوباره بازگشته است.

نوبت به عرضه ون‌های برقی رسیده و فولکس‌واگن با الهام از نسخه کلاسیک مدل ترنسپورتر این کانسپت زیبا و کاربردی را خلق کرده است.نامش I.D. Buzz Cargo‌ است. کانسپتی آینده‌نگری که روز گذشته در نمایشگاه هانوفر رونمایی شد. آی.دی باز یک ون مدرن تمام برقی است. خودرویی با طول، عرض و ارتفاع 5048، 1976 و 1963 میلی‌متر چندان هم ریزاندام نیست.

از آنجایی که این ون به صورت کاملاً برقی طراحی شده، بنابراین طبیعی است که کلیه تجهیزات آن نیز هوشمند باشد. کلیه فرامین راننده توسط گیرنده‌های لمسی و صوتی توسط مرکز کامپیوتری این خودرو دریافت می‌شود. هم‌چنین فولکس می‌گوید که برای آی.دی باز از سریع‌ترین «اینترنت اشیا» استفاده خواهد کرد.

ویرایش پایه محصول آینده‌نگر آلمان‌ها در صورت استفاده از باتری و موتور برقی اولیه می‌تواند 330 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند؛ اما در صورتی‌که از باتری و موتور مدرن WLPT بهره گرفته شود می‌توان پیمایش را تا 550 کیلومتر افزایش داد.

حتی این قابلیت وجود دارد که به لطف حضور سلول‌های خورشیدی باتری‌های آن برای پیمایش 15 کیلومتر شارژ شود. پیشرانه الکتریکی آی.دی باز می‌تواند معادل 201 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند که برای رسیدن به سرعت نهایی 160 کیلومتربرساعت کفایت می‌کند.

فولکس برنامه دارد نمونه نهایی این خودرو را سال 2022 وارد بازار کند.

دیدگاه کاربران