ظهور یک خودروساز برقی چینی دیگر

برنامه شرکت بایتون برای شروع فعالیت در اروپا از 2020

31 شهریور 1397 18:00

شرکت استارت‌آپی بایتون را هنوز می‌توان به عنوان رقیبی تازه‌کار در دنیای خودروهای برقی محسوب کرد، اما در عین حال نباید فراموش کنیم که این شرکت منابع مالی قوی و اهدافی بلندپروازانه دارد.

این استارت آپ چینی می‌گوید طی دو سال آینده فعالیت‌های خود را به ترتیب در بازارهای چین، آمریکای شمالی و اروپا آغاز خواهد کرد.بایتون اولین مدل مفهومی خود را اوایل امسال و در قالب کراس‌اوری جذاب معرفی کرد. قرار است پس از ورود این خودرو به بازار، شاهد ارائه مدلی سدان نیز از طرف بایتون باشیم که البته در سال 2021 عرضه خواهد شد.

به پشتوانه سرمایه 500 میلیون دلاری که بایتون در اختیار دارد، این شرکت اهداف بزرگی در سر می‌پروراند که مهمترین آن‌ها را می‌توان برنامه ورود به بازار خودروی آمریکای شمالی و اروپا دانست.

در جریان مصاحبه‌ای با وب‌سایت اتوکار، آقای دیوید توهینگ ((David Twohig به عنوان سرپرست بخش مهندسی خودروی این شرکت، درباره برنامه‌های بایتون برای آینده سخن گفته است. وی اعلام کرده که قرار است محصولات این شرکت در سال 2019 در چین و تنها چند ماه پس از آن در آمریکای شمالی عرضه و تا اواخر سال 2020 به اروپا نیز وارد شوند.

به گفته این مقام سایت تولیدی شرکت در شهر نانجینگ با سرعت زیادی در حال کار است و نمونه‌های پیش تولیدی از اولین محصول بایتون اوایل سال آینده آماده خواهند بود.

شرکت بایتون اولین سازنده خودروهای برقی نیست که چنین اهداف بزرگی برای آینده دارد اما با توجه به پشتوانه قوی مالی، بسیاری اعتقاد دارند که بایتون توانایی کافی برای رقابت با شرکتی همچون تسلا را دارد.

توهینگ نیز به سرمایه مالی شرکت و توانایی سایت تولیدی نانجینگ برای ساخت 300 هزار دستگاه خودرو در سال اشاره کرده و تولید خودروهای بایتون در چین را مزیت عمده‌ای می‌داند که هزینه‌های ساخت را کاهش خواهد داد تا حدی که امکان عرضه محصولات این شرکت با قیمت 35 هزار پوند نیز فراهم خواهد بود.

توهینگ وضعیت تلفن‌های همراه در سال 2006 را با زمان حاضر مقایسه کرده و خاطرنشان می‌سازد همان‌گونه که در سال 2006 تصوری از امکانات نصب شده در گوشی‌های امروزی نداشتیم، اکنون نیز نمی‌دانیم خودروها در آینده چه امکاناتی به همراه خواهند داشت اما به واسطه امکاناتی که بایتون در اختیار دارد، دست این شرکت برای گسترش این فناوری‌های نوین باز خواهد بود.

در هرحال حاضر تولید مدل کراس‌اور M-Byte در سال آینده توسط بایتون قطعی شده، خودرویی که قدرتی معادل با 268 اسب‌بخار از پیشرانه برقی خود روی محور عقب دریافت کرده و به لطف باطری 71 کیلووات ساعتی نصب شده در آن، توان حرکت در شعاع 400 کیلومتری را خواهد داشت. یک نمونه گران‌تر از این مدل نیز ساخته خواهد شد که مجهز به سیستم چهارچرخ محرک و دو پیشرانه برقی خواهد بود که جمعاً 469 اسب‌بخار قدرت تولید خواهند کرد. در این مدل از باطری 95 کیلووات ساعتی استفاده خواهد شد که امکان حرکت خودرو در شعاع حرکتی 500 کیلومتر را فراهم می‌کند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران