نسل هشتم این سدان با چهره‌ای تازه‌تر و یک کاکپیت دیجیتال به ژنو آمده

آئودی با A6 جدید، ب‌ام‌و و مرسدس را در ژنو به چالش کشیده است

19 اسفند 1396 15:30

چند ساعت بعد از این که تصاویر رسمی A6 در اینترنت منتشر شد، آئودی از این خودرو در نمایشگاه ژنو به صورت رسمی رونمایی کرد. نسل هشتم A6 همان طور که در تصاویر می‌بینید دقیقاً همان چیزی است که ما تصور می‌کردیم و تغییرات خیلی زیادی در آن مشاهده نمی‌شود. در واقع، برای این که بتوانید تفاوت‌های ظاهری بین مدل‌های فعلی و جدید را پیدا کنید، باید نگاهی دقیق‌تر به خودرو بیندازید.

تغییرات ظاهری محدود

 

یکی از تفاوت‌های بین دو خودرو، افزایش بسیار اندک اندازه این مدل در مقایسه با مدل فعلی است. نسل جدید A6 تقریباً 12.5 میلی متر پهن‌تر، 7.5 میلی متر طولانی‌تر و 2.5 میلی متر مرتفع‌تر شده است! طراحی قسمت جلوی خودرو ظاهر زیبایی به A6 جدید بخشیده و جلوپنجره عریض آن ما را به یاد A7 می‌اندازد، و اگرچه شکل کلی این سدان در نگاه اول خیلی تغییری نکرده، ولی با کمک خطوط تیز بدنه که در حد فاصل روی چرخ‌ها و نزدیکی خط کمر خودرو قرار گرفته، می‌توان این خودرو را از نسل قبلی‌اش تشخیص داد. تغییرات خودرو در قسمت عقب را راحت‌تر می‌توان شناسایی کرد، درب صندوق عقب در این خودرو شکل جدیدی به خود گرفته و به طور کلی طراحی قسمت عقب با یک خط کرومی که دو چراغ را به هم وصل می‌کند بسیار زیباتر شده است. سدان جدید A6 با 14 رنگ بدنه مختلف عرضه شده که هفت رنگ برای مدل 2019 کاملاً جدید هستند.

کابین دیجیتالی

آئودی می‌گوید A6 جدید هندلینگی مشابه یک خودروی اسپرت دارد و قدرت مانور آن همانند یک مدل کامپکت، بسیار بالاست.

تغییرات داخل کابین، از سوی دیگر، بسیار فاحش هستند! اسم این کابین را کابین دیجیتالی می‌توان گذاشت! ابتدا شاهد یک صفحه نمایش 10.1 اینچ و سیستم اطلاعات سرگرمی MMI هستیم که از A7 قرض گرفته شده است. زیر آن یک صفحه نمایش 8.6 اینچ دوم وجود دارد که برای کنترل سیستم تهویه مطبوع و دیگر قابلیت‌های رفاهی خودرو از آن استفاده می‌شود. در عین حال، راننده وقتی که پشت فرمان خودرو می‌نشیند، نگاه او مستقیماً به سمت یک کاکپیت مجازی است که در قالب یک صفحه نمایش 12.3 اینچی پشت فرمان قرار گرفته است. فضای کابین هم بزرگ‌تر شده، مخصوصاً فضای سر و شانه در جلو و عقب و همچنین فضای بار در صندوق افزایش پیدا کرده‌اند.

مملو از تکنولوژی

با این آپگرید دیجیتالی یک سری امکانات مانند نویگیشن MMI پلاس هم آمده است که مطابق با مسیری که رانندگی انجام می‌شود، یک قابلیت خودآموزی دارد و می‌تواند در حالی که شما رانندگی می‌کنید، انتخاب‌های هوشمندانه‌ای برای جست‌وجو انجام دهد. خدمات آنلاین آئودی کانکت می‌تواند ارتباط بین خودرو و زیرساخت‌های متصل را برقرار کرده و به عنوان مثال از آن می‌توان برای اطلاع از شرایط ترافیک استفاده کرد. پکیج کمکی پارک آئودی A6 از 5 سنسور رادار، 5 دوربین، 12 سنسور اولتراسونیک و یک اسکنر لیزری بهره می‌برد. این پکیج شامل دو حالت پارکینگ پایلوت و گاراژ پایلوت هم می‌شود که هر دو به صورت خودکار می‌توانند خودرو را بدون این که کسی داخل آن حضور داشته باشند، وارد گاراژ یا پارکینگ کرده یا از آن‌ها خارج کنند.

کیفیت رانندگی کم‌نظیر

آئودی می‌گوید A6 جدید هندلینگی مشابه یک خودروی اسپرت دارد و قدرت مانور آن همانند یک مدل کامپکت، بسیار بالاست. سیستم تعلیق جدید خودرو در بسیاری بخش‌ها از آلومینیوم استفاده کرده که کیفیت سواری را قطعاً افزایش می‌دهد. البته یک آپشن رینگ 21 اینچ با تایرهای فوق العاده فاق کوتاه هم برای این خودرو ارائه شده که ترکیب این دو قطعا سواری خیلی راحتی را برای کسی به ارمغان نخواهد آورد. فرمان خودرو مستقیم‌تر شده و با وجود قابلیت فرمان چهار چرخ که چرخ‌های عقب را تا 5 درجه می‌چرخاند، این خودروی بزرگ قدرت مانور بالایی دارد. آئودی می‌گوید شعاع چرخش A6 جدید 1.1 متر کوتاه‌تر شده و اکنون برابر با 11.1 متر است.

نگاهی به پیشرانه‌ها


در بازار اروپا، A6 جدید با دو موتور ابتدا وارد بازار خواهد شد. اولین موتور یک 3 لیتری TFSI توربو شش سیلندر خورجینی با 340 اسب بخار نیرو است و مشتریان می‌توانند به جای آن، یک موتور 3 لیتری TDI دیزلی با 286 اسب بخار نیرو را هم انتخاب کنند. موتور دیزلی به یک گیربکس 8 دنده تیپ ترونیک متصل می‌شود و در عین حال، موتور بنزینی همراه با یک گیربکس هفت دنده اس ترونیک به فروش می‌رسد. تمامی مدل‌ها یک سیستم هیبریدی ملایم دارند که به خودرو اجازه می‌دهد تا بین سرعت‌های 55 تا 160 کیلومتر خیلی از موتور احتراق داخلی خود کار نکشد. این سیستم هیبریدی همچنین به عنوان یک سیستم استارت / استاپ هم عمل می‌کند که در سرعت‌های زیر 22 کیلومتر فعال شده و به موتور اجازه می‌دهد تا خاموش شده و دوباره بتواند روشن شود. همان طور که حدس زده‌اید سیستم دو دیفرانسیل Quattro در همه مدل‌ها به صورت استاندارد ارائه شده است.

زمان ورود به بازار

A6 جدید در ماه از خرداد 97 وارد بازار آلمان می‌شود و اندکی پس از آن، دیگر بازارهای جهانی پذیرای این سدان دوست داشتنی خواهند بود. قیمت گذاری این خودرو هنوز اعلام نشده است، ولی با توجه به قیمت مدل 2018 در بازار آمریکا که زیر 50 هزار دلار است، اگر قیمت این مدل بالاتر از این عدد شد، تعجب نکنید.

دیدگاه کاربران