تصمیم دولت برای تنظیم بازار

کاهش تعرفه واردات تایر به 5 درصد

2 مهر 1397 12:45

باوجود مخالفت تولیدکنندگان تایر نسبت به کاهش عوارض واردات محصولات این حوزه، بر اساس مصوبه دولت مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی تایر خودروهای سنگین و اتوبوسی 5 ‌درصد تعیین شد.

به دلیل تامین ارزان‌تر تایرهای سنگین موردنیاز در بخش‌های مختلف، دولت تعرفه واردات این تایرها را از 20 درصد به 5 درصد کاهش داد.بر اساس تصویب‌نامه هیئت‌وزیران در خصوص تعیین مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی لاستیک خودروهای سنگین باری و اتوبوسی با ردیف‌های 40112020، 40112030، 40112090 و 40112010 تعرفه به میزان پنج درصد جهت اطلاع و اقدام لازم با رعایت کامل مقررات ارسال می‌گردد.

در متن نامه منتشرشده آمده است بر اساس پیشنهاد مشترک میان سه وزاتخانه صمت، امور اقتصادی و دارایی و جهاد کشاورزی این امر به تصویب هیئت‌وزیران رئیس‌جمهوری رسیده است. در برخی دیگر رسانه‌ها تصویری منتشرشده که حکایت از ابلاغ این مصوبه به گمرکات دارد.

پیش‌تر کالاهای مورداشاره در 4 ردیف تعرفه‌ای، عوارض وارداتی 20 درصدی داشتند.

باید اشاره کرد صنعت تایر ایران در تولید تایرهای سنگین با کمبود مواجه است و چندی پیش توزیع این تایرها میان کامیون‌داران سهمیه‌بندی شد. البته تایرهای سبک نیز وضعیت تولید خوبی ندارند و با کمبود برخی مواد اولیه تولیدی مواجه هستند.


قیمت جدید انواع لاستیک

نحوه ثبت نام لاستیک‌ دولتی و شرایط خرید تایر دولتی با نرخ مصوب، قیمت شرکتی انواع لاستیک بارز و همچنین قیمت روز انواع تایرهای ایرانی و تایرهای خارجی پرفروش بازار کشورمان را در مجموعه مقالات منتخب زیر بخوانید:

دیدگاه کاربران