با پیشرانه پلاگین‌هیبریدی

رونمایی از پژو 3008 و 508 مدل 2019

2 مهر 1397 16:30

همان‌طور که می‌دانید، بیشتر خریداران پژو 3008 از عدم ارائه سیستم دو دیفرانسیل روی این کراس‌اور فرانسوی شاکی بودند. اکنون شرکت پژو قصد دارد بالاخره این مشکل را برطرف کند. شرکت برای تریم قدرتمند 3008GT پیشرانه‌ای پلاگین‌هیبریدی ارائه کرده که از یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر خطی PureTech بنزینی و دو موتور الکتریکی که یکی روی محور جلو و دیگری روی محور عقب قرار دارند تشکیل شده است.

همراه با عرضه پیشرانه پلاگین‌هیبریدی برای پژو 3008، شرکت مشکل عدم ارائه سیستم دو دیفرانسیل روی آن را هم حل کرده است.پیشرانه احتراق داخلی مذکور 200 اسب‌بخار قدرت داشته و موتورهای الکتریکی هرکدام 110 اسب‌بخار قدرت دارند. با خروجی ترکیبی 300 اسب‌بخاری، پژو 3008GT HYBRID4 با سیستم دو دیفرانسیل خود برای رسیدن به سرعت صد کیلومتربرساعت از حالت سکون، فقط به 6.5 ثانیه زمان نیاز دارد. به لطف پک باتری 13.2 کیلووات ساعتی، خودرو قادر است 60 کیلومتر، مطابق با چرخه جدید و واقع‌گرایانه‌تر WLTP با اتکا به موتورهای الکتریکی خود حرکت کند.

پژو می‌گوید نسخه‌ای متفاوت از این سیستم هیبریدی جدید را علاوه‌بر کراس‌اور 3008، برای دو مدل لیفت‌بک و استیشن 508 جدید هم ارائه خواهد کرد. این سیستم از یک پیشرانه احتراق داخلی 180 اسب‌بخاری و یک موتور الکتریکی 110 اسب‌بخاری تشکیل شده و روی‌هم‌رفته 225 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این مدل‌های دیفرانسیل جلو یک پک باتری کوچک‌تر 11.8 کیلوواتی داشته و ظرفیت پیمایش الکتریکی 40 کیلومتری دارند.

شارژ کامل پک باتری‌ها با یک شارژر استاندارد (3.3 کیلوواتی، 8 آمپر) هفت ساعت و با یک شارژر 3.3 کیلوواتی 14 آمپر 4 ساعت زمان می‌برد. شرکت همچنین یک شارژر سریع 6.6 کیلوواتی 32 آمپری هم ارائه کرده که زمان شارژ را به 1 ساعت و 45 دقیقه کاهش می‌دهد.

این سه مدل الکتریکی‌سازی شده پژو تا سه‌ماهه دوم سال 2019 میلادی وارد بازار اروپا نخواهند شد.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران