مدل پایه این خودرو با یک بار شارژ مسافتی معادل 300 کیلومتر را طی می‌کند

رونمایی هیوندای کونا تمام الکتریکی در ژنو

20 اسفند 1396 12:43

هیوندای با حفظ ظاهر فانتزی و حذف موتور احتراق داخلی، کونا الکتریکی را آماده کرده تا در یک پکیج بدون آلایندگی به تقاضای روزافزون بازار برای کراس اورها پاسخ دهد. در تلاش برای داشتن یک جامعه هدف گسترده‌تر و جذب مشتریان بیشتر، هیوندای دو نوع پیشرانه را برای این خودرو ارائه کرده است که خروجی‌ها، رنج حرکتی و همان طور که حدس زده‌اید، قیمت متفاوتی دارند.

در دو نسخه وارد بازار می‌شود

این خودرو با قیمتی بین 30 تا 40 هزار دلار به زودی وارد بازارهای جهانی می‌شود

مدل پایه کونا الکتریکی از یک موتور الکتریکی با 133 اسب بخار نیرو و 395 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. این موتور به یک پک باتری 39.2 کیلووات ساعتی مجهز شده که با یک بار شارژ قادر است مطابق با چرخه جدید WLTP تا مسافتی معادل 300 کیلومتر انرژی مورد نیاز خودرو را تأمین کند، برخی می گویند این چرخه در مقایسه با NEDC بسیار دقیق‌تر است.

 

کونا الکتریکی قوی‌تر از یک موتور الکتریکی با 201 اسب بخار نیرو و همان میزان گشتاور مدل پایه بهره می‌برد. به لطف پک باتری بزرگ‌تر 645 کیلووات ساعتی، این کراس اور الکتریکی مطابق با چرخه WLTP رنج حرکتی معادل 470 کیلومتر دارد.

 

شارژ باتری چقدر زمان می‌خواهد؟

زمانی که شارژ باتری کاملاً خالی می شود، شارژ دوباره پک کوچک‌تر 6 ساعت و 10 دقیقه زمان می‌برد و این زمان برای باتری بزرگ‌تر حدوداً 9 ساعت و 40 دقیقه ذکر شده است. خوشبختانه، هیوندای برای کسانی که ممکن است برای شارژ باتری خودروی خود عجله داشته باشند هم راه چاره اندیشیده است. با استفاده از شارژر سریع 100 کیلوواتی، 80 درصد ظرفیت هر دو باتری را فقط ظرف 54 دقیقه می‌توان شارژ کرد.

پرفورمنس قابل قبول

اگر پرفورمنس خودرو برای شما مهم است باید بگوییم که مدل پایه خودرو صفر تا صد را در 9.3 ثانیه پر می‌کند. این عدد در نسخه قوی‌تر این خودرو 7.6 ثانیه است. هر دو مدل حداکثر سرعتی برابر با 167 کیلومتر بر ساعت دارند.

اگر نگران این هستید که نصب پک باتری تأثیر منفی روی فضای کابین گذاشته، باید به اطلاع شما برسانیم که طبق ادعای هیوندای، پلت فرم کاملاً جدید کونا به کمپانی اجازه داده تا بدون کوچک‌ترین تأثیر منفی روی فضای کابین، پک باتری را روی خودرو نصب کند. بدون در نظر گرفتن کابل شارژ، صندوق عقب خودرو ظرفیتی معادل 373 لیتر دارد و با قرار دادن کابل شارژ در صندوق، ظرفیت به 332 لیتر کاهش می‌یابد.

همان ظاهر قبلی، با تغییراتی اندک

طراحی خودرو در مقایسه با مدل مجهز به موتور احتراق داخلی تقریباً دست نخورده باقی مانده، ولی برخی تغییرات جزئی مانند رینگ‌های 17 اینچی آلیاژی و جلوپنجره بسته آن را از مدل معمولی این خودرو متفاوت کرده است. هیوندای همچنین برخی تغییرات در سپر جلوی خودرو هم اعمال کرده تا آیرودینامیک آن را با استفاده از پرده‌های هوای جانبی برای کاهش آشفتگی در منطقه گلگیرها بهبود ببخشد. رکاب‌های نقره‌ای و یک اسپویلر روی سقف که برای تقویت آیرودینامیک خودرو اندکی تغییر داده شده همچنین یکی از نشانه‌های کونا تمام الکتریکی هستند.

کابین می‌توانست بهتر باشد

داخل کابین، مواردی مانند صفحه کیلومتر تمام دیجیتال و صندلی‌های جلو برقی قابل تنظیم در 8 جهت که به مواردی مانند گرم کن و تهویه مجهز شده‌اند از موارد قابل توجه این خودرو هستند. صندلی راننده را در 2 جهت بیشتر هم می‌توان تنظیم کرد تا راننده قادر باشد بهترین موقعیت پشت فرمان را برای خود بیابد. گرم کن صندلی راننده به صورت یک آپشن در این خودرو ارائه شده است.

به چه قیمتی فروخته خواهد شد؟

قیمت هیوندای کونا الکتریکی کاملاً جدید که به عبارتی نخستین کراس اور ساب کامپکت الکتریکی دنیا محسوب می‌شود هنوز اعلام نشده است، ولی انتظار می‌رود قیمت مدل ضعیف‌تر حدودا 30 هزار دلار و مدل قوی‌تر آن، حول و حوش 30 هزار دلار باشد.

دیدگاه کاربران