سنا GTR؛ مک‌لارنی برای شرکت در مسابقات

بازگشت سنا به پیست

20 اسفند 1396 13:39

به سنا GTR که قرار است جانشین مک‌لارن F1 GTR افسانه‌ای شود، سلام کنید. این خودرو هنوز  کانسپت است، ولی نهایتاً قرار است وارد خط تولید شود و فقط 75 دستگاه از آن تولید خواهد شد. این غول مخصوص پیست در نمایشگاه خودروی ژنو در کنار نسخه کربن مدل سنا حضور پیدا کرده است.

سنا GTR سریع‌ترین خودرو غیرفرمول‌یک مک‌لارن محسوب شود.مک‌لارن هنوز جزئیات دقیق خروجی‌های پیشرانه سنا GTR را اعلام نکرده، ولی گفته که این خودرو حداقل 825 اسب‌بخار نیرو خواهد داشت و سریع‌تر از یک سنا معمولی در تستِ درگ خواهد بود. این افزایش نیرو در کنار تغییراتی در سیستم تعلیق، تایرهای پیرلی و جعبه‌دنده مسابقه‌ای با تعویض دنده سریع‌تر، آن را به یک مدل مسابقه‌ای قدرتمند تبدیل کرده‌ است. در نتیجه، از نظر زمان یک دور کامل پیست، سریع‌ترین خودرو غیرفرمولیک مک‌لارن محسوب شود.

زبان طراحی سنا در کانسپت GTR بیشتر خود را نشان می‌دهد. خودرو به گلگیرهای جلو و عقب جدید که عریض‌تر شده‌اند و یک طراحی رینگ تازه مجهز شده است. همچنین، اسپلیتر جلو و دیفیوزر عقب بزرگ‌تر روی این خودرو نصب شده است. تمامی این تغییرات موجب شده تا این خودرو حدوداً 1000 کیلوگرم داون فورس داشته باشد.

 

دن پری ویلیامز، مدیر بخش طراحی مهندسی مک‌لارن در مورد آن می‌گوید: «مک‌لارن سنا از ابتدا با در نظر گرفتن تمامی الزامات پیست و مسابقه طراحی شد. از این رو طراحی و ساخت نسخه GTR از ابتدای طراحی مدل خیابانی مد نظر بود. کانسپت مک‌لارن سنا GTR که در ژنو رونمایی شده، هنوز کامل نیست ولی می‌تواند پیشنمایشی از آن چیزی باشد که در ذهن ما وجود دارد. این خودرو قطعاً تا سال‌های طولانی عنوان قوی‌ترین و هیجانانگیزترین مدل مک‌لارن را یدک خواهد کشید.»

 

 

زمانی که مدل نهایی سنا GTR رونمایی شود، این ابرخودروساز بریتانیایی فقط 75 دستگاه از آن را تولید خواهد کرد. هر یک از آن‌ها معادل 1 میلیون پوند قیمت خواهند داشت، بنابراین اگر قصد خرید این خودرو را دارید، بهتر است از همین الان پول‌هایتان را پس انداز کنید!

 

 

دیدگاه کاربران