اسکورت 1300 کیلومتری مک‌لارن به افتخار این خرید

تحویل اولین مک‌لارن سنا

7 مرداد 1397 12:00

اولین دستگاه از سری خودروهای ویژه مک‌لارن که افتخار یدک کشیدن نام سنا، راننده معروف مسابقات فرمول یک را بر خود دارند، در طی مراسمی در محل دفتر این شرکت تحویل مشتری شد. این سوپراسپرت جدید با شماره شاسی 001 به سفارش دیوید کیت، که تاجری اهل لندن است، ساخته شده و توسط مدیرعامل شرکت مک‌لارن یعنی آقای مایک فلویت و تعدادی دیگر از کارکنان این شرکت تحویل وی داده شده است.

رنگ آمیزی خاص خودرو با کمک بخش MSO مک‌لارن، 600 ساعت زمان برده است.دیوید کیت به محض این‌که کلید خودرو را دریافت کرد، سفری به درازای بیش از 1300 کیلومتر به سوی جنوب فرانسه ترتیب داد. در جریان این سفر، سه خودروی دیگر ساخت شرکت مک‌لارن وی را همراهی می‌کردند. این خودروها شامل یک دستگاه 720S، یک 600LT و چند دستگاه دیگر از مک‌لارن سنا بود.

مسئولان مک‌لارن اعلام کرده‌اند که برای همراهی این کاروان گرانقیمت و سریع، راننده سرعت یعنی آقای برونو سنا، دکتر جنز لودمن از مدیران شرکت و آقای اندی پالمر سرپرست بخش خودروهای سفارشی کارخانه به این سفر اعزام شده‌اند. این کاروان در پیست «پل ریکارد» در نزدیکی مارسی نیز توقفی داشته‌اند تا مالک اولین مک‌لارن سنا در تعطیلات آخر هفته از رانندگی با خودرو در این پیست لذت کافی ببرد.

بخش اعظم بدنه خودرو به رنگ سفید MSO (بخش خودروهای سفارشی برند مک لارن) درآمده درحالی‌که نیمه پایینی بدنه با آبی تیره رنگ‌آمیزی شده و این دو رنگ به واسطه نوارهای آبی و سفید در ترکیب با یکدیگر همنشینی زیبایی دارند. این خودرو همچنین به صورت سفارشی به مجرای هوا روی سقف مجهز شده که همچون قطعاتی مثل پوشش مخزن سوخت از فیبرکربن ساخته شده است. کالیپرهای ترمز نیز نشان اختصاصی MSO را بر پیشانی دارند و نشان مرکزی رینگ‌های خودرو نیز به رنگ قرمز درآمده تا درهنگام حرکت در سرعت های پایین یا توقف، زیبایی بصری بیشتری ایجاد نمایند.

مسئولان مک‌لارن اعلام کرده‌اند که تنها کار رنگ‌آمیزی این خودرو 600 ساعت زمان برده و توسط دو متخصص انجام شده است. یکی دیگر از دلایل تمایز مک‌لارن سنا 001 نسبت به دیگر مدل‌ها، نصب مواردی در جهت یادآوری یاد و خاطره آیرتون سنا است. نقش امضای او روی دستگیره در حک شده، تعداد سال‌هایی که او در مسابقات فرمول یک قهرمان شد روی پدال گاز نقش بسته و نقشه پیست اینترلاگوس در شهر سائوپائولو برزیل نیز روی کاپوت خودرو چاپ شده تا هرکس با دیدن این خودرو به یاد قهرمان بزرگ فرمول یک بیافتد.

فضای کابین این خودرو نیز بنا به سفارش مشتری با تجهیزات ویژه‌ای تزئین شده است. پوشش داخلی صندلی‌ها از آلکانترا بوده که با دوخت لوزی روی صندلی‌ها قرار گرفته و روی پشت سری صندلی‌ها نیز آرم S که حرف اول نام سنا است، با رنگ قرمز حک شده است. از تضاد رنگ قرمز و مشکی در بخش‌های دیگر کابین همچون پوشش داخلی درها و کنترل تجهیزات داخلی استفاده شده است. در ساخت کلید این خودرو نیز از فیبرکربن با تزئینات قرمز استفاده شده است.

دیوید کیت می‌گوید که به محض شنیدن خبر تولید مدل سنا توسط مک‌لارن، تصمیم به خرید گرفته است. هرچند در ابتدای امر هنوز نام این خودرو قطعی نشده بود. وی معتقد است که پس از 1300 کیلومتر رانندگی با این خودرو و به عنوان شخصی که همواره برای لذت رانندگی اهمیت زیادی قائل بوده، عملکرد مک‌لارن سنا بیش از انتظاراتش بوده است.

 

دیدگاه کاربران