تغییرات مدیریتی در گروه دایملر

خداحافظی موقت با دکتر

6 مهر 1397 10:30

شنیده‌ها حاکی از آن است که مدیر کهنه‌کار گروه دایملر AG‌ به زودی قرار است جای خود را به اولا کالنیوس بدهد.

اولا کالنیوس سوئدی که به عنوان مدیر توسعه مرسدس‌بنز فعالیت داشت، جایگزین زتشه در پست مدیر اجرایی شرکت دایملر می‌شود. وی اولین مدیر غیر آلمانی در این پست خواهد بود.دکتر دیتر زتشه (Dieter Zetsche) طی چند ماه آینده و پس از سپری شدن پروسه اداری جای خود به‌عنوان مدیر اجرایی شرکت دایملر را به مدیر توسعه مرسدس‌بنز اولا کالنیوس خواهد داد. آن‌طور که برنامه‌ریزی شده، زتشه سال 2021 به‌عنوان رئیس هیات مدیره این مجموعه بازخواهد گشت ولی گروه برای او 2 سال تنفس اعلام کرده است.

کالنیوس از سال 1995 در دایملر مشغول به کار بوده است. او از 2003 تا 2005 به پیشنهاد و با اجازه گروه توانست مدیر اجرایی مک‌لارن شود. سال 2015 توانست مدیر بازاریابی و فروش مرسدس‌بنز شود و یک سال بعد از آن به‌عنوان مدیر بخش توسعه خودروهای مرسدس‌بنز انتخاب شد.

زتشه درباره او می‌گوید: «در هر پستی که کالنیوس در آن به انجام وظیفه مشغول بود نه فقط توانست انتظارات من را برآورده کند بلکه با تشخیص صحیح توانایی همکارانش محیط مشتاقانه‌تری را نیز فراهم آورد.»

اولا کالنیوس

زتشه با استقبال از این تصمیم هیات مدیره اشاره می‌کند که: «من بسیار از این اقدام خوشحال هستم و از دیدگاه من این اقدامی رو به جلو است.» دکتر دیتر زتشه از سال 1976 وارد دایملر شد. در اواخر دهه 90 توانست وارد هیات مدیره گروه شود و در 2005 سرانجام به‌عنوان مدیر اجرایی بخش خودروهای شرکت مرسدس‌بنز انتخاب شد.

دیدگاه کاربران