وقتی کمبود منابع مالی فشار می‌آورد

چوب حراج به نمایشگاه‌های مرسدس‌بنز

20 خرداد 1400 20:35

اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد مرسدس‌بنز در حال مذاکره برای فروش 25 نمایندگی و شوروم خود در سرتاسر اروپا به خصوص بلژیک، انگلستان و اسپانیاست. شرکت قصد دارد از محل فروش این ساختمان‌ها چیزی معادل 1.2 میلیارد دلار کسب درآمد کند.

مرسدس‌بنز با پول فروش این نمایشگاه‌ها خواهد توانست منابع لازم به منظور سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های بزرگ خودروهای برقی خود را کسب کند.رسانه‌های آلمانی می‌گویند مرسدس می‌خواهد نمایشگاه‌های خود را به صورت مجموعه‌ای به نمایندگان مستقل و یا گروهی از سرمایه‌گذاران واگذار کند. برآورد شرکت حکایت از درآمد 30 تا 40 میلیون دلاری روی هر نمایشگاه دارد. البته پیش‌شرط مرسدس برای فروش این مراکز تضمین شغلی افراد فعال در آن‌هاست. گفته می‌شود شوروم‌های مرسدس در اروپا با احتساب مراکز سرویس و خدمات پس از فروش حدود 2800 فرصت شغلی را ایجاد کرده‌اند.

به گفته سخنگوی این شرکت اولویت در مذاکرات با خریدارانی است که نگاه بلندمدت به مباحث اقتصادی و پیگیری روند برنامه‌های مرسدس‌بنز را دارند. شرایط فعلی اقتصادی شرکت به گونه‌ای پیش می‌رود که از محل فروش این نمایشگاه‌ها علاوه بر کسب سریع سرمایه، هزینه‌های ثابت نیز کاهش می‌یابد. به عبارت دیگر از این به بعد مرسدس اجباری برای مدیریت این نمایشگاه‌ها و البته تامین نیاز کارمندان آن را ندارد.

برآوردها حکایت از آن دارد که مرسدس‌بنز با پول فروش این نمایشگاه‌ها خواهد توانست منابع لازم به منظور سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های بزرگ خودروهای برقی خود را کسب کند. گفتنی است سدان لوکس EQS تا اواخر سال جاری میلادی راهی بازار می‌شود. در ادامه نیز خانواده گسترده‌ای از محصولات برقی شرکت برای عرضه در بازارهای جهانی تدارک دیده شده‌اند. در برنامه‌ای آتی شرکت کراس‌اور EQB و EQS شاسی‌بلند و البته سدان شهری سایز متوسط EQE نیز قرار دارد. توسعه این گروه بزرگ از خودروهای برقی نیازمند حجم عظیمی از سرمایه‌گذاری است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران