کمپانی می‌گوید این مدل کانسپت خیلی زود قرار است وارد خط تولید شود

رونمایی از پورشه Mission E کراس توریسمو در نمایشگاه ژنو

21 اسفند 1396 14:41

سورپرایز پورشه

شرکت پورشه به غیر از معرفی فیس لیفت 911 GT3 RS، یک سورپرایز دیگر هم برای ژنو داشت و در این نمایشگاه، از یک کانسپت جذاب پرده برداری کرد. این کانسپت که کراس توریسمو نام دارد، در واقع یک نسخه استیشن از سدان تمام الکتریکی Mission E است که سال 2015 در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شده بود.

پیشرانه

با 15 دقیقه شارژ می‌توانید 400 کیلومتر با این خودرو رانندگی کنید!

این خودرو با طول 4.95 متری، یک کانسپت تمام الکتریکی است که از یک سیستم دو دیفرانسیل و دو موتور الکتریکی که روی هم رفته 600 اسب بخار نیرو تولید می‌کنند بهره می‌برد. با این پیشرانه الکتریکی کراس توریسمو صفر تا صد را در کمتر از سه ثانیه و نیم پر می‌کند و صفر تا دویست آن معادل کمتر از 12 ثانیه است. حداکثر سرعت این خودرو هم بالای 250 کیلومتر بر ساعت ذکر شده است.

مفهومی جدید از شارژ سریع!

این خودرو که کمپانی می‌گوید برای افرادی با سبک زندگی فعال و پرجنب وجوش بسیار مناسب است، روی معماری 800 ولتی کمپانی ساخته شده و بدین ترتیب، از قابلیت‌های شارژ سریع بهره می‌برد. چقدر سریع؟ فقط با 4 دقیقه شارژ، باتری‌های این خودرو به اندازه‌ای انرژی ذخیره می‌کنند که 100 کیلومتر بتوانند نیروی مورد نیاز خودرو را تأمین کنند.

وارد خط تولید خواهد شد

با یک سیستم تعلیق تقویت شده و گلگیرهای بزرگ، می‌توان گفت برخی عناصر طراحی کراس اور مانند در این مدل استیشن استفاده شده و خودرو کاملاً آماده ورود به خط تولید به نظر می‌رسد. در واقع، مقامات پورشه در مراسم رونمایی از این خودرو در نمایشگاه ژنو اعلام کرده‌اند که این کانسپت شانس بسیار بالایی برای ورود به خط تولید دارد و اولیور بلوم، مدیرعامل کمپانی روی این موضوع که ممکن است این مدل خیلی زودتر از پیش بینی‌ها وارد خط تولید شود تاکید کرده است.

البته احتمال این که این خودرو خیلی زودتر از سدان Mission E وارد بازار شود اصلاً زیاد نیست و ابتدا، شاهد ورود مدل سدان به بازار خواهیم بود. یک سناریوی محتمل در مورد تاریخ عرضه کراس توریسمو در بهترین حالت می‌تواند سال 2020 باشد.

 

 

 

دیدگاه کاربران