توسعه نرم‌افزاری جدید برای امنیت بیشتر

مرسدس‌ بنزها از مجرمان دوری خواهند کرد

6 مهر 1397 11:00

جهان امروزی ما برای هیچکس مکان امنی نیست اما اگر شخصی سوار بر مرسدسبنز باشد، شاید با دردسرهای بیشتری نیز روبه‌رو شود. وقوع جرایم مرتبط با خودرو تازگی نداشته و سابقه طولانی دارند اما سازنده خودروهای لوکی آلمانی یعنی مرسدس‌بنز درصدد است با به‌کارگیری برنامه‌ای جدید در محصولات خود، به رانندگان در هنگام پارک خودرو یاری رساند تا مناطق پرخطر را شناسایی کنند.

این سرویس داخلی برای خودروهای مرسدس‌بنز تنها در نقاطی از جهان قابل ارائه است که امکان دسترسی به آمار وقوع جرم و جنایت امکان‌پذیر باشد.این نرم‌افزار با استفاده از سوابق جمع‌آوری شده توسط پلیس، پایگاهی از داده‌ها تشکیل داده و به اطلاعات مناطق با سابقه وقوع عملیات خرابکاری، حملات شخصی و دیگر جرم‌ها دست خواهد یافت. این اپلیکیشن که در محصولات آینده مرسدس‌بنز به‌کار گرفته خواهد شد، از محیطی رنگی بهره می‌گیرد تا میزان امنیت هر منطقه را به واسطه رنگ به راننده نمایش دهد.

مارکوس اهمان (Markus Ehmann) به عنوان توسعه‌دهنده نرم افزاری شرکت مرسدس در گفتگو با Drive اعلام کرده که اطلاعات موردنیاز برای این نرم‌افزار از شهر سیاتل دریافت شده و با دانسته‌ها درباره محل پارک موردنظر راننده خودرو تطبیق داده می‌شود.

وی در ادامه توضیح داده که با انتخاب یک فضای پارک خالی توسط راننده مرسدس‌بنز، میزان وقوع جرایم در آن منطقه در طی هفته‌های گذشته بررسی می‌شود. در صورت نمایش رنگ سبز راننده می‌تواند با خیال راحت در آن نقطه پارک کند ولی رنگ زرد به معنی پارک کردن با رعایت احتیاط بوده و رنگ قرمز به معنی عدم توصیه به پارک کردن در آن نقطه است.

این سرویس داخلی برای خودروهای مرسدس‌بنز تنها در نقاطی از جهان قابل ارائه است که امکان دسترسی به آمار وقوع جرم و جنایت امکان‌پذیر باشد. غیر از این، مواردی چون فاصله پیاده‌روی تا محل موردنظر، نرخ پارکینگ و ازدحام خودروها در آن نطقه موردنظر نیز از دیگر امکانات موجود در نرم‌افزار خواهد بود.

دیوید مک‌کارتی (David McCarthy) که از مسئولان روابط عمومی مرسدس‌بنز در استرالیا است، این برنامه را به دلیل ارائه اطلاعات درباره آمار جرم در مناطق مختلف بسیار جالب توجه دانسته و عرضه عمومی چنین نرم‌افزارهایی را بسیار حیاتی و موردنیاز می‌داند.

در همین حال شرکت مرسدس در حال کار روی پلتفرم نرم‌افزاری جدیدی است که به کاربران اجازه فعال یا غیرفعال کردن امکانات موجود در خودروهایشان را بنا به سلیقه آن‌ها خواهد داد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران