خروج از لیست معافیت مالیاتی به دلیل آلایندگی غیرمجاز

توقف فروش خودروهای پلاگین هیبرید آلمانی در اروپا

6 مهر 1397 17:00

به دلیل قوانین جدیدی که درباره آلایندگی وضع شده و با نام WLTP شناخته می شود، فروش برخی مدل های پلاگین هیبرید از خودروسازانی همچون فولکس‌واگن، پورشه، ب‌ام‌و و مرسدس‌بنز در اروپا متوقف شده است.

به دلیل قوانین جدید آلایندگی در اروپا، خودروهای پلاگین‌هیبریدی که بیش از 50 گرم در هر کیلومتر دی‌اکسید کربن منتشر می‌کنند از لیست معافیت مالیاتی خارج می‌شوند.استاندارد WLTP برگرفته از Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure به معنی پروسه تست هماهنگ بین‌المللی برای وسایل نقلیه سبک است. این قانون جدید ماه جاری در اتحادیه اروپا اجرا شده است و سبب شده برخی خودروهای پلاگین‌هیبرید که میزان آلایندگی دی‌‌اکسید کربن آن‌ها بیش از 50 گرم در هر کیلومتر است نتوانند آن را پاس کنند.

بنابراین، مدل‌های پلاگین هیبریدی که قادر به پاس کردن استانداردهای WLTP نیستند، دیگر معافیت‌های مالیاتی که در بسیاری از کشورهای اروپایی برای این خودروها در نظر گرفته شده شامل آن‌ها نخواهد شد. بسیاری از افراد با انگیزه بهره‌مندی از همین معافیت‌های مالیاتی خودروهای پلاگین‌هیبرید را انتخاب می‌کنند و بدون این معافیت‌ها، خرید چنین خودروهایی قابل توجیه نیست.

در همین راستا، فولکس‌واگن ناچار شده فروش دو مدل پلاگین هیبرید زیر را متوقف کند:

  • پاسات GTE: خودرویی با ابعاد متوسط که دومین رتبه فروش را در میان خودروهای پلاگین‌هیبرید در اروپا دارد.
  • گلف GTE: خودرویی که چهارمین رتبه فروش را در میان خودروهای پلاگین‌هیبرید در اروپا دارد.

پورشه نیز ناچار شده فروش مدل‌های پلاگین هیبرید از پانامرا و کاین را متوقف کند. اما ب‌ام‌و و مرسدس‌بنز در حال کار بر روی خودروهای پلاگین‌هیبریدی هستند که میزان آلایندگی دی‌اکسید کربن آن‌ها از 50 گرم در هر کیلومتر کمتر باشد و قصد دارند این مدل‌ها را در ماه‌های آتی به بازار عرضه کنند.

دیدگاه کاربران