آغاز خدمات ابری فولکس‌واگن از سال 2020

ابر فولکس در پنجره مایکروسافت

8 مهر 1397 12:00

فولکس‌واگن در مسیر ایجاد بستر دیجیتال، همکاری استراتژیکی را با مایکروسافت شکل داده است.

از همکاری میان فولکس‌واگن و مایکروسافت ابر خودرویی فولکس‌واگن زاییده خواهد شد. این پلتفرم چیزی بسیار فراتر از یک سیستم‌عامل یا چند سرویس خواهد بود.دو شرکت در همکاری با یکدیگر قصد توسعه «ابر خودرویی فولکس‌واگن» را دارند که گفته می‌شود یکی از بزرگ‌ترین ابرها در این صنعت است. این سیستم که بر اساس پلتفرم «آزور» (Azure) طراحی شده است می‌تواند همه خدمات دیجیتال فولکس‌واگن را ارائه دهد.

دکتر هربرت دایس، مدیرعامل فولکس‌واگن در این رابطه می‌گوید: «همکاری استراتژیک با مایکروسافت دگردیسی دیجیتال ما را با سرعت بیشتری پیش خواهد برد؛ فولکس‌واگن به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان و مایکروسافت با تخصص تکنولوژیکی یگانه‌ای که دارد به‌خوبی با یکدیگر هماهنگ هستند».

از سال 2020 به بعد سالانه بیش از 5 میلیون خودروی فولکس‌واگن کاملاً به سیستم ابری متصل خواهند شد. بدین گونه خودروساز قادر خواهد بود ارتباطات داخلی خودرو، پلتفرم ابری و خدمات مرکزی مشتری را بهینه‌ کند.

هنوز ویژگی‌های این سیستم اعلام‌نشده است اما آن‌گونه که مشخص است این پلتفرم چیزی بسیار فراتر از یک سیستم‌عامل یا چند خدمت خواهد بود. فولکس‌واگن با این کار چند قدم فراتر از دیگر همکاری‌های خودرویی-تکنولوژیکی رفته است و می‌خواهد برای خودروهایش زیرساختی بی‌همتا بسازد.

مترجم : مسلم تقوی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران