قوی‌ترین نسخه روباز هوراکان 35 کیلوگرم در مقایسه با اسپایدر معمولی وزن کم کرده

رونمایی از لامبورگینی هوراکان پرفورمانته در نمایشگاه ژنو

21 اسفند 1396 19:37

صفر تا صد را این خودرو می‌تواند در 3.1 ثانیه پر کند و برای رسیدن به سرعت دویست کیلومتر بر ساعت، فقط به 9.3 ثانیه زمان نیاز دارد.

دقیقاً یک سال پیش بود که لامبورگینی از مدل هوراکان پرفورمنس در نمایشگاه خودروی ژنو 2017 رونمایی کرد و اکنون، این مدل کوپه سقف خود را از دست داده و همان اتفاق سال پیش دوباره برایش در سوئیس رخ داده است. اسپایدر تمام چیزهایی که مدل مسقف به آن‌ها مجهز است را دارد، ولی هیجان یک مدل روباز را فقط این خودروست که می‌تواند ارائه نماید.

 

 

همان کیت آیرودینامیکی
اطمینان می‌توانیم به شما بگوییم که برداشتن سقف آن هیچ تاثیری روی کیت آیرودینامیکی فوق العاده خودرو نگذاشته و اسپایدر به همان کیت Aerodinamica Lamborghini Attiva مجهز است تا در عین ایجاد شکیل‌ترین طراحی بدنه، پرفورمنس خودرو را هم به میزان زیادی تقویت کند. سیستم دو دیفرانسیل مدل کوپه هم توسط این خودرو قرض گرفته شده و سیستم تعلیق آن تقویت شده است. سیستم کنترل پایداری الکترونیکی این خودرو هم تنظیمات بهینه‌تری دارد.

رژیم لاغری فیبر کربنی

مهندسان لامبورگینی سیستم فرمان خودرو را هم دستکاری کرده و از فیبر کربن تقویت شده به منظور کاهش وزن 35 کیلوگرمی در مقایسه با هوراکان اسپایدر استاندارد استفاده کرده‌اند. اکنون وزن خشک این خودرو 1507 کیلوگرم است و تقسیم وزنی برابر با 43:57 جلو/عقب دارد. شما سقف پارچه‌ای خودرو را می‌توانید تا سرعت 50 کیلومتر بر ساعت باز کنید و باز کردن کامل سقف تنها 17 ثانیه زمان می‌برد. به منظور کاهش آشفتگی هوایی زمانی که سقف پایین است، لامبورگینی یک داکت ویژه روی خودرو نصب کرده و در عین حال، دو گارد باد جدا شونده میزان صدای ایجاد شده توسط موج شکن‌های آیرودینامیکی جانبی را کاهش می‌دهند.

همان موتور همیشگی

همانند مدل کوپه، هوراکان اسپایدر پرفورمانته هم نیروی خود را از یک موتور تنفس طبیعی 5.2 لیتری ده سیلندر خورجینی با 640 اسب بخار نیرو و 600 نیوتن متر گشتاور می‌گیرد. صفر تا صد را این خودرو می‌تواند در 3.1 ثانیه پر کند و برای رسیدن به سرعت دویست کیلومتر بر ساعت، فقط به 9.3 ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت آن هم برابر با 325 کیلومتر بر ساعت است.

تحویل مدل‌های سفارش داده شده این خودرو از تابستان امسال قرار است شروع شود. قیمت این خودرو در آمریکا 309 هزار دلار و در اروپا معادل 220 هزار یورو است.

دیدگاه کاربران