دوست‌دار محیط‌زیست به سبک اسپانیایی‌ها

سئات آرونا TGI به پاریس می‌آید

9 مهر 1397 06:00

پس از رونمایی مدل به‌روز شده اشکودا اکتاویا G-TEC طی هفته پیش، گروه فولکس‌واگن با یک مدل جدید خانواده خودروهای CNG خود را گسترش داده است. آرونا TGI که به خانواده مدل‌های CNG سئات Mii، ایبیزا و لئون می‌پیوندد. گفته می‌شود مصرف سوخت فوق‌العاده پایینی در مقایسه با انواع خودروهای بنزینی، دیزلی و حتی LPG دارد.

سئات آرونا TGI در مقایسه با نسخه عادی خودرو دوگانه‌سوز بوده و می‌تواند با سه مخزن CNG و یک باک پر بنزین مسافتی معادل 560 کیلومتر را طی کند.درحالی‌که از نظر ظاهری آرونا TGI کاملاً شبیه به نسخه عادی خود است، از یک پیشرانه سه سیلندر 1 لیتری با 89 اسب‌بخار قدرت و 160 نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. شاید این خروجی‌ها زیاد نباشند، ولی بیایید از یاد نبریم که هدف از طراحی آرونا TGI ساخت خودرویی کم‌مصرف بوده و شرکت نمی‌خواهد با آن رکوردهای نوربورگ‌رینگ را جابه‌جا کند. در کنار یک جعبه‌دنده شش سرعته دستی، خودرو صفر تا صد را در 12.8 ثانیه پر کرده و حداکثر سرعتی برابر با 172 کیلومتربرساعت دارد.

تنها موردی که این خودرو را در مقایسه با نسخه عادی آرونا متفاوت می‌کند در کف قسمت عقب خودرو بوده و شرکت، آن جا سه مخزن CNG نصب کرده است. اگر این مخازن را با 14.3 کیلوگرم گاز طبیعی پر کنید، خودرو می‌تواند فقط 400 کیلومتر با اتکا به CNG حرکت کند. با اتمام گاز طبیعی داخل مخازن، خودرو به‌صورت خودکار به حالت بنزینی سوئیچ می‌کند و با یک باک فول، 160 کیلومتر می‌تواند شما را جابجا نماید. با این اوصاف، کل ظرفیت پیمایش این خودرو برابر با 560 کیلومتر است.

ایراد آن کجاست؟ درحالی‌که سئات آرونا عادی 400 لیتر فضای بار دارد، اضافه شدن سه مخزن CNG سبب شده تا این عدد در آرونا TGI به 282 لیتر کاهش پیدا کند. البته، زمانی که خودرو مبتنی بر سوخت گاز طبیعی حرکت می‌کند، تولید کربن دی‌اکسید آن تا 25 درصد و میزان تولید NOx تا 75 درصد کم‌تر می‌شود.

شرکت سئات قصد دارد آرونا TGI را در تمامی ‌تریم‌ها، از جمله رفرنس، استایل، اکسلنس و FR روانه بازار کند. علاوه‌براین، سئات 68 ترکیب رنگ مختلف برای آن ارائه کرده که قطعاً، پاسخ‌گوی همه سلیقه‌ها خواهد بود.

سئات آرونا TGI مدل 2019 از هفته آتی در یکصدوبیستمین نمایشگاه خودروی پاریس، یکی از مدل‌هایی خواهد بود که قرار است در غرفه سئات حضور داشته باشند.

دیدگاه کاربران