این کانسپت پیش نمایشی از زبان طراحی آینده کمپانی است

رونمایی از استون‌مارتین لاگوندا ویژن در نمایشگاه خودروی ژنو

22 اسفند 1396 13:39

برند لاگوندا هنوز نمرده است، استون‌مارتین این پیغام را با رونمایی از یک خودرو کانسپت جدید در نمایشگاه خودروی ژنو به جهانیان ارسال کرد که به دو مدل جدید که قرار است تا 2023 رونمایی شوند اشاره داشت.

کانسپت لاگوندا ویژن با یک بار شارژ می‌تواند مسافتی برابر با 644 کیلومتر را طی کندادعای جسورانه استون‌مارتین

استون‌مارتین می‌گوید به زودی قرار است یک مدل جدید لاگوندا وارد بازار کند که به عنوان نخستین خودرو تمام الکتریکی لوکس دنیا وارد شناخته خواهد شد. تسلا شاید با این بیانیه آستون خیلی موافق نباشد، ولی حداقل زمانی حق با تسلا خواهد بود که بتواند کیفیت ساخت خود را به حداقل استانداردهای لوکس جهانی برساند.

کانسپت لاگوندا ویژن قرار است پیش نمایشی از یک زبان طراحی جدید باشد که ممکن است خودرویی منطبق بر آن را در سال 2021 ببینیم.

طراحی خودرو تغییرات زیادی خواهد کرد

مارک ریچمن (Marek Reichman)، سرطراح آستون در این مورد می‌گوید: "کانسپت لاگوندا ویژن یک بیانیه طراحی بسیار شجاعانه است. انقلاب الکتریکی سازی به این معنی است که سبک طراحی خودروها به زودی باید تغییراتی اساسی به خود ببیند. کانسپت جدید ما پیش نمایشی از این فرصت جدید در بخش طراحی است که در آن دیگر نیازی به اختصاص فضا برای یک پیشرانه بزرگ درست در جلوی کابین خودرو نخواهد بود. در کانسپت لاگوندا ویژن باتری‌ها در کف خودرو نصب شده‌اند. هر فضایی که بالای آن قرار می‌گیرد کاملاً متعلق به ماست."

 

آستون روی کابین این کانسپت توجه ویژه ای کرده است

ریچمن و تیم او با دیوید لینلی، طراح مبلمان معروف بریتانیایی و پسر شاهزاده مارگارت برای طراحی کابین این کانسپت جدید همکاری کرده، کمپانی می‌گوید در طراحی این خودرو تاکید بیشتری روی داخل خودرو داشته، زیرا با توجه به الکتریکی بودن خودرو دست طراحان در این بخش بازتر بوده است.

درب‌ها به سبکی خاص باز می‌شوند

از قابلیت‌های جالب توجه این کانسپت به درب‌های عقب با لولاهای متفاوت اشاره کرده که هم به بیرون و هم رو به بالا باز می‌شوند و بخشی از سقف خودرو را هم در بر می‌گیرند تا سرنشین‌ها به راحتی بتوانند وارد خودرو شده و از آن خارج شوند؛ صندلی‌های جلو که طراحی متفاوتی در مقایسه با صندلی‌های معمولی دارند و فرمانی که می‌تواند به سمت راست یا چپ خودرو منتقل شود و حتی امکان تا کردن آن در حالت خودران وجود دارد می‌توان اشاره کرد.

 

کانسپت ویژن لاگوندا از باتری‌های حالت جامد استفاده می‌کند و با یک بار شارژ می‌تواند مسافتی برابر با 644 کیلومتر را طی کند.

لوکس و مدرن

با این اوصاف، استون‌مارتین اصرار دارد که این خودرو پیش نمایشی از یک خودرو تولیدی است که قرار است شیوه‌های سنتی و عادی انجام کارها را زمانی که وارد بازار شود، به چالش بکشد. اندی پالمر، مدیرعامل استون‌مارتین در این باره می‌گوید: "ما اعتقاد داریم مردم به بحث لوکس بودن خودروهایشان در یک سبک خاص سنتی و حتی قدیمی نگاه می کنند، زیرا تا این لحظه فقط این فرم از لوکس بودن در اختیار آن‌ها قرار داشته است. لاگوندا می‌خواهد این طرز تفکر را به چالش بکشد و ثابت کند که مدرن بودن و لوکس بودن دو تفکر کاملاً متفاوت از هم نیستند."

دیدگاه کاربران