K900، پرچمدار سدان‌های کیا

لوکس‌ترین محصول کیا برای بازار آمریکا آماده می‌شود

10 مهر 1397 07:30

سدان لوکس K900 کاملاً جدید کیا تقریباً یک و نیم سال پیش در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی شد، ولی هنوز فروش آن در آمریکا آغاز نشده است.

این خودرو در دو تریم با تجهیزات و آپشن‌های متفاوت و پیشرانه یکسان، از اواخر سال جاری قرار است برای رقابت با آلمان‌ها وارد بازار آمریکا شود.با نزدیک شدن به زمان رسمی ورود این خودرو به بازار آمریکا، شرکت کیا اطلاعات بیشتری در مورد این مدل پرچم‌دار خود در کنار یک گالری تصاویر بزرگ منتشر کرده است. متأسفانه، هنوز جزئیات قیمتی آن منتشر نشده و کیا می‌گوید، در آینده‌ای نزدیک این کار را انجام خواهد داد.

طبق ادعای کیا، این سدان لوکس جدید تفاوت‌های زیادی با مدل قبلی خود دارد و تنها اشتراک آن‌ها، نام K900 است. مدل 2019 این خودرو در دو تریم V6 لاکچری و VIP Package قرار است روانه بازار شود. کیا می‌گوید مدل V6 لاکچری تجهیزات فوق‌العاده خوبی دارد، ولی هنوز خبری از لیست تجهیزات استاندارد آن نیست.

مدل VIP Package مواردی مانند یک صفحه کیلومتر و آمپرهای دیجیتالی 12.3 اینچی، سیستم تهویه مطبوع سه منطقه‌ای، صندلی‌های تهویه دار برقی عقب، شارژ بی‌سیم صندلی‌های عقب و سقف Premium و بسیاری موارد دیگر را به تجهیزات استاندارد نسخه V6 لاکچری اضافه می‌کند.

هر دو مدل به همان پیشرانه 3.3 لیتری توربو دوقلوی شش سیلندر خورجینی قرض گرفته شده از سدان استینگر GT مجهز هستند. با 365 اسب‌بخار قدرت و 509 نیوتن‌متر گشتاور، این پیشرانه به یک جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک با دسته‌دنده Shift-By-Wire استاندارد متصل شده است.

یک سیستم کنترل گشتاور و سیستم دو دیفرانسیل نیز به‌صورت استاندارد روی خودرو ارائه شده است. K900 مدل 2019 دومین خودروی کیا محسوب می‌شود که از این سیستم که توسط مهندسان خود شرکت طراحی شده استفاده می‌کند. کیا ادعا می‌کند این سیستم با ارتقای فرمان‌پذیری و همچنین چسبندگی خودرو، K900 را به رقیبی سرسخت برای رقبای اروپایی خود تبدیل خواهد کرد.

با فعال شدن حالت رانندگی اسپرت، سیستم دو دیفرانسیل خودرو تا 50 درصد گشتاور را به چرخ‌های جلو و تا 80 درصد آن را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند. فرمان‌پذیری خودرو نیز با کمک یک سیستم تعلیق چهارچرخ مستقل با طراحی چند میله‌ای جدید در جلو و همچنین، سیستم کنترل الکترونیکی تعلیقی که به‌صورت استاندارد ارائه شده ارتقا یافته است.

از نظر ایمنی، کیا K900 جدید به‌صورت استاندارد به سیستم‌های کمکی رانندگی پیشرفته شرکت مجهز خواهد بود. از آن جمله می‌توانیم به مواردی مانند مانیتور دید اطراف، سیستم مانیتور نقاط کور، سیستم کمکی حفظ مسیر، سیستم پیشگیری از تصادف شاخ‌به‌شاخ، سیستم هشدار حواس‌پرتی راننده، سیستم پیشگیری از تصادف عقب، سیستم کمکی خروج ایمن، سیستم کمکی دنبال کردن مسیر و کروز کنترل پیشرفته هوشمند اشاره کنیم.

کیا K900 کاملاً جدید در کارخانه سوهاری در کره جنوبی در کنار استینگر ساخته می‌شود.

دیدگاه کاربران