تغییرات ظاهری و امکانات بیش‌تر برای 2022

فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای برای کیا فورته (سراتو)

20 مهر 1400 11:08

پس از معرفی فیس‌­لیفت میان­‌دوره‌­ای کیا K3 در کره‌­جنوبی در ماه آوریل، اکنون نوبت به نسخه مخصوص بازار آمریکای شمالی یعنی فورته رسیده که با تغییرات مشابه به علاقمندان معرفی شود.

تغییرات ظاهری کیا فورته به لوگوی جدید، بازطراحی چراغ‌های جلو و تغییر در سپر جلو محدود شده است. همچنین 15 سامانه دستیار و ایمنی می­‌توان برای فورته 2022 سفارش داد که برخی کاملاً جدید هستند.برخلاف نسل جدید کیا اپتیما، که در آمریکای شمالی هم به نام K5 معرفی شده، فورته به عنوان یکی از رقبای هوندا سیویک، برای سال 2022 نیز همچنان نام و نشان قبلی خود را حفظ کرده است.

تغییرات ظاهری کیا فورته به لوگوی جدید، بازطراحی چراغ‌های جلو و تغییر در سپر جلو محدود شده است، ضمن ­‌این‌که در نسخه GT شاهد طراحی اسپرت سپر جلو، چراغ‌های مه‌­شکن LED با طرح سه نقطه­‌ای و گرافیک جدید در چراغ‌های LED عقب هستیم.

طرح جدید رینگ‌های 16 و 17 اینچی (نمونه بزرگتر در تریم­‌های LXS و GT) و باله لبه صندوق، تکمیل‌کننده تغییرات ظاهری کیا فورته 2022 خواهد بود.

طراحی کیا فورته 2022

اکنون که صحبت از تریم‌­های فورته به میان آمده، لازم به ذکر است که تریم EX حذف شده و نسخه­‌های قابل عرضه از این خودرو به چهار تریم FE , LXS , GT-Line و GT محدود شده است.

ابعاد نمایشگر مرکزی با 0.7 واحد افزایش به 4.2 اینچ رسیده است، درحالی‌که در تریم‌های کامل‌تر، نمونه 10.25 اینچی جانشین نمایشگر 8 اینچی قبلی خواهد شد.

پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم، ترمز پارک برقی و اتوهولد (سفارشی) و پورت USB برای سرنشینان عقب، امکانات جدید در کیا فورته 2022 است. در تریم­‌های GT و GT-Line موارد بیشتری شامل ریموت استارت و پوشش چرم هم اضافه خواهد شد.

15 سامانه دستیار و ایمنی می­‌توان برای فورته 2022 سفارش داد که برخی از مدل قبلی به عاریت گرفته شده و برخی کاملاً جدید هستند. پایش نقطه کور، دستیار حرکت بین خطوط، کروزکنترل همگام با مسیریاب، هشدار خروج ایمن از پارک، مواردی از این مجموعه است که برای خودرویی در این رده هیجان‌انگیز به شمار می‌آید.

کابین کیا فورته 2022

دو پیشرانه تنفس طبیعی بنزین­‌سوز شامل 2 لیتری با 147 اسب‌­بخار قدرت و 179 نیوتن‌متر گشتاور و 1.6 لیتری توربوشارژ با 201 اسب‌­بخار قدرت و 265 نیوتن‌متر گشتاور همچنان برای کیا فورته 2022 قابل سفارش است. البته پیشرانه دوم در تریم GT نصب شده و با جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک همراه می­‌شود.

کیا فورته GT به اگزوز اسپرت و البته سیستم تعلیق مولتی‌لینک عقب نیز مجهز شده است، که عملکرد فنی بهتری برای این خودرو به ارمغان خواهد آورد.

نسخه هاچ‌بک کیا K3 هم در کره‌­جنوبی معرفی شده است، ولی فعلاً خبری درباره احتمال صدور آن به ایالات متحده در دسترس نیست.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران