نمایش سوپراستار تویوتا در دیترویت قطعی شد

احیای سوپرا با قلبی آلمانی

10 مهر 1397 14:32

تویوتا آخرین ریزه‌کاری‌های «سوپرا» را در حالی انجام می‌دهد که گفته می‌شود این خودرو ژانویه سال جاری در نمایشگاه دیترویت معرفی خواهد شد.

تویوتا سوپرا 2019 که از پیشرانه‌های ب‌ام‌و Z4 استفاده می‌کند، در نمایشگاه خودرو دیترویت رونمایی خواهد شد.ظاهراً ریزه‌کاری‌های نهایی این مدل بدون دخالت مهندسین ب‌ام‌و انجام شده است؛ البته تویوتا برای احیای سوپرا از سری Z ب‌ام‌و کمک‌های سخت‌افزاری زیادی گرفته است. بخش آلمان تویوتا، در حساب رسمی فیس‌بوک خود اعلام کرده است سوپرا در نمایشگاه دیترویت رونمایی خواهد شد و از همین حالا پیش سفارش این خودرو برای مشتریان آلمانی مقدور است.

درحالی‌که سوپرا پلتفرم مشترکی با ب‌ام‌و Z4 دارد ولی این دو خودرو نقاط اشتراک کمی با همدیگر خواهند داشت. این تفاوت‌ها در عرض خودرو، فاصله بین دو محور، ستون A و محل قرار گرفتن مخزن سوخت مشاهده می‌شود. علاوه بر این، کوپه آلمانی از سقف پارچه‌ای استفاده می‌کند و سوپرای ژاپنی یک کوپه کلاسیک با سقف ثابت فلزی است.

کف خودرو سوپرا در مدل جدید، به سیاق مدل «مفهومی FT-1» ارتفاع کمی نسبت به زمین دارد. مهندسین ژاپنی بدون اینکه از فیبرکربن استفاده کنند، توانسته‌اند استحکام سوپرا را به‌اندازه ابرخودرو «لکسوس LFA» بالا ببرند.

سوپرا با دو پیشرانه 4 و 6 سیلندر توربوشارژ که از عموزاده آلمانی به عاریت گرفته عرضه می‌شود و به جعبه‌دنده خودکار ZF مجهز است. وزن خودرو که به 1496 کیلوگرم کاهش داده شده، به نسبت کاملاً مساوی (50:50) بین جلو و عقب خودرو تقسیم می‌شود. با این حساب، سوپرا هم در پیست و هم در جاده‌های پرپیچ‌وخم توانایی قابل قبولی خواهد داشت.

با اعلام رسمی بخش آلمان تویوتا حالا تاریخ دقیق عرضه این محصول مشخص شده است و احتمالاً از این‌پس خبرهای بیشتری در این زمینه به گوش برسد.

دیدگاه کاربران