تصاحب جایگاه فراری

تجهیز استون‌مارتین والکایری به قوی‌ترین پیشرانه تنفس طبیعی

11 مهر 1397 15:00

نام شرکت Cosworth همواره به دلیل ساخت پیشرانه‌های پرقدرت برای خودروهای مسابقه‌ای مطرح بوده است. از میان ساخته‌های این کارخانه می‌توان به محصولاتی همچون پیشرانه هشت سیلندر DFA اشاره کرد که آغازگر عصر جدیدی در مسابقات فرمول یک بود و یا پیشرانه چهارسیلندری که روی مدل مرسدس‌بنز 190E 2.3 نصب شد و عملکرد بسیار خوبی نیز ارائه داد.

در حال حاضر فراری 812سوپرفست قدرتمندترین خودرویی است که از پیشرانه تنفس طبیعی بهره می‌برد.اکنون توجه این کارخانه به سوی خودروی سوپراسپرت شرکت استون‌مارتین یعنی والکایری جلب شده است. Cosworth قصد دارد قوی‌ترین پیشرانه تنفس طبیعی که تاکنون در یک خودروی خیابانی نصب شده را در زیر بدنه این خودرو قرار دهد. تمام پروسه طراحی، آزمایش و بررسی و در نهایت تولید پیشرانه موردنظر بر عهده شرکت Cosworth گذاشته شده و بدین ترتیب این شرکت به عنوان ضلع سوم در تولید این خودرو، به ردبول و استون‌مارتین خواهد پیوست.

مدتی پیش در حساب کاربری Cosworth در توئیتر، خبری منتشر شد که پیشرانه موردنظر را 6.5 لیتری و 12 سیلندر توصیف و قدرت خروجی آن را معادل با 1130 اسب‌بخار اعلام کرده بود؛ البته پس از ساعاتی این پیغام حذف شد. از این اتفاق این‌گونه برداشت می‌شود که هنوز کار طراحی و ساخت پیشرانه نهایی نشده و به احتمال فراوان بخشی از قدرت این پیشرانه به یاری سیستم هیبرید ساخت استون‌مارتین فراهم خواهد شد.

در حال حاضر قدرتمندترین خودرویی که از پیشرانه تنفس طبیعی بهره می‌برد فراری 812سوپرفست است که پیشرانه‌ای 12 سیلندر به حجم 6.5 لیتر و با قدرت 789 اسب‌بخار در سینه دارد.

استون‌مارتین قصد دارد تنها 150 دستگاه از والکایری را به تولید برساند که همین تعداد نیز از قبل پیش خرید شده‌اند. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تولید این خودرو از سال 2019 آغاز خواهد شد.

دیدگاه کاربران