تصادف؛ اولین علت مرگ کودکان 15 تا 17 ساله در ایران

7 هزار کشته در سوانح رانندگی از ابتدای سال تاکنون

13 مهر 1397 12:09

سرپرست سازمان اورژانس با ارائه آماری تلخ از کشته شدگان ناشی از حوادث رانندگی می‌گوید در بازه سنی 15 تا 17 علت اصلی فوت تصادف است. این عامل در بازه 10 تا 14 ساله‌ها رتبه سوم و در بازه 5 تا 9 ساله‌ها چهارمین علت مرگ و میر است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور: در بازه سنی 15 تا 17 سال اولین علت مرگ، سومین علت مرگ 10 تا 14 ساله‌ها و چهارمین علت مرگ 5 تا 9 ساله‌ها حوادث رانندگی است.رانندگان خاطی، خودروهای بی‌کیفیت و جاده‌های غیراستاندارد باز هم مثلث تلخ کشت و کشتار را در جاده‌های کشور به راه انداختند. هنوز هم آمار تلفات جاده‌ای در کشور بالاست. سال هنوز به پایان نرسیده که بیش از 7 هزار نفر در جاده‌های کشور جان خود را بر اثر تصادف رانندگی از دست داده‌اند.

فارغ از هزینه‌ها و تبعات ناشی از فوت یا نقص عضو افراد، آمار کودکان کشته‌شده در جاده‌ها است که آه از نهاد هر شنونده‌ای بلند می‌کند. گروه سنی که در هیچ یک از سه عامل بروز تصادف نقشی ندارند. غم از دست آن‌ها از سوی خانواده‌ها یک روی سکه است و معلولیتی که برخی از آن‌ها تا پایان عمر باید با آن دست و پنجه نرم کنند، روی دیگر سکه تصادفات جاده‌ای برای کودکان است. آموزش و پرورش، خانواده‌ها، پلیس، رسانه‌ها و خودروسازان می‌توانند با تغییر در آموزش‌ها و قوانین خود سهم بسزایی در کاهش این آمار دردناک داشته باشند.

دیدگاه کاربران