سومین هیبریدی تا سال 2021

قلب هیبریدی برای اشکودا اکتاویا RS

14 مهر 1397 18:36

یکی از برنامه‌های اصلی اشکودا برای سال‌های آینده‌اش، اضافه‌کردن مدل‌های برقی و هیبریدی است و اولین قدم نیز عرضه فیس‌لیفت اشکودا سوپرب در سال 2019 و با پیشرانه پلاگین هیبرید است. بعد از آن نوبت اشکودا کودیاک RS است که احتمالاً از سال 2020 میلادی با مدل تمام برقی‌اش به بازار جهانی خواهد آمد. حالا نیز مشخص شده که سومین محصول پاک اشکودا، نسخه هیبریدی اکتاویا خواهد بود.

نسخه هیبریدی اشکودا اکتاویا احتمالا از قدرتمندترین نسخه بنزینی این خودرو نیز قوی‌تر است.این خبر را آقای کریستین استراب (Christian Strub)، مدیر بخش توسعه و تحقیق اشکودا، در مصاحبه با AutoCar انگلیس، رسانه‌ای کرده است. آقای استراب گفته که چهارمین نسل اکتاویا، نماینده خوبی برای هیبریدی‌شدن است، به‌خصوص نسخه RS آن که ترکیب خوبی از عملکرد و دوام فنی دارد.

هم‌اکنون قوی‌ترین نسخه اکتاویا RS، مدلی به‌نام RS 242 است که پیشرانه 2.0 لیتری توربوشارژش قدرتی حدود 242 اسب‌بخار را تولید می‌کند. اما نسخه هیبریدی این خودرو، احتمالا قوی‌تر از این‌هاست. هرچند که اضافه‌شدن پکیج باتری‌ها، منجر به اضافه‌وزن خودرو نیز می‌شود، اما فعلاً نباید نگران این موضوع بود چراکه شاید اشکودا برای چهارمین نسل اکتاویا از پلتفرم ارتقایافته MQB فولکس‌واگن بهره ببرد که آلمانی‌ها برای سبک‌تر کردن آن، هزینه‌های سنگینی را متحمل شده‌اند.

آقای استراب از ذکر جزییات فنی اکتاویا هیبریدی خودداری کرده است، ولی کارشناسان اتوکار معتقدند که این خودرو از همان پیشرانه فنی اشکودا سوپرب PHEV بهره می‌برد؛ همان خودرویی که از سال آینده در بازار اروپا قابل خریداری است.

همچنین آقای استراب گفته که پرچمدار الکتریکی اشکودا، به‌لحاظ فنی، کم و بیش شبیه کانسپت ویژن RS است که در نمایشگاه امسال پاریس رونمایی شد. باید یادآوری کنیم که ویژن RS مجهز به قلب 1.5 لیتری توربوست و به‌لطف داشتن موتور الکتریکی، حداکثر قدرتش به بیش از 240 اسب‌بخار می‌رسد.

دیدگاه کاربران