چهره‌ای تازه با تجهیزاتی بیشتر

قوی‌ترین ادونچر کی تی ام: سوپر دوک جی تی 2019

18 مهر 1397 12:59

یکی از قوی‌ترین و البته خشن‌ترین چهره‌ها در کلاس ادونچر تورینگ‌های جهان، لباسی جدید بر تن کرده؛ کی‌تی‌ام با معرفی نسخه فیس‌لیفت Super Duke GT خود به‌عنوان مدل 2019، بهترین ادونچرش را بهتر کرد!

مدل 2019 سوپر دوک جی‌تی به تعلیق هوشمندی مجهز شده که متناسب با وزن موتورسوار، سفتی کمک‌ها را تغییر می‌دهد.مهم‌ترین تغییر رخ داده در GT 2019 را باید در چهره جدیدش ببینید؛ چهره‌ای که حالا مشابه نسخه‌های جدید Super Duke R طراحی شده. علاوه‌بر تغییر چراغ‌های جلو، کی‌تی‌ام همچنین طلق جلو را هم تغییر داده تا بهتر بتواند جریان هوا را در طرفین موتورسیکلت، پخش کند. فلاپ‌های اطراف باک نیز حجیم‌تر شده‌اند و جالب‌تر این‌که حالا می‌توان از آن‌ها برای قرار دادن اشیا بسیار کوچک نیز استفاده کرد. یک پورت USB نیز درون این فلاپ‌ها، جاسازی شده است.

اگر به صفحه کیلومتر هم دقت کنید، همان نمایشگر 6.5 اینچی TFT را خواهید دید که قبلاً در 1290Advanture هم استفاده شده بود، ولی حالا در GT 2019 هم به‌کار رفته است. خبر خوب دیگر این‌که کی‌تی‌ام برای اولین‌بار آپشن کوئیک شیفتر را هم به این موتورسیکلت اضافه کرده است؛ آپشنی که به موتورسوار اجازه می‌دهد بدون گرفتن کلاچ، دنده‌ها را سبک‌تر یا سنگین‌تر کند. این آپشن نیز قبلاً مختص Super Duke R بود.

حالا سری به پیشرانه 1301 سی‌سی بزنیم که دو سیلندرش با زاویه 75 درجه‌ای از یکدیگر قرار دارند. استفاده از سوپاپ‌های تیتانیومی و بهبود برنامه‌ریزی دریچه گاز الکترونیکی آن، باعث شده تا حداکثر قدرت و گشتاور GT 2019 به‌ترتیب به 175 اسب‌بخار و 141 نیوتن‌متر برسد.

اضافه‌شدن تعلیق هوشمند WP از دیگر بهبودهای مهم این اتریشی است. این تعلیق می‌تواند میزان سفتی کمک‌ها را در سه حالت «کامفورت»، «استریت» و «اسپرت» تغییر دهد. همچنین اگر سرنشین دوم اضافه شود یا محفظه بار عقب پر باشد، این تعلیق هوشمند، بازهم سفتی فنرها را تنظیم می‌کند. ترمزهای ABS، کنترل کشش و پایداری، کنترل ترمزها در پیچ و گرمکن دستگیره‌های فرمان از دیگر امکانات GT 2019 هستند.

سوپر دوک جی‌تی مثل همیشه، تنها در دو رنگ قابل سفارش است با این تفاوت که این دو رنگ قبلاً مشکی و قرمز بودند، اما حالا به مشکی و سفید تغییر کرده است. قیمت این موتورسیکلت همزمان با شروع عرضه‌اش در بازار اروپا -بهار 2019- اعلام می‌شود، ولی هم‌اکنون مدل‌های 2018 آن حدود 19 هزار دلار قیمت دارند.

نویسنده : مرتضی برجسته

منبع : asphaltandrubber.com

دیدگاه کاربران