امکان سفارش در مدل‌های سدان و استیشن

هیوندای i40 با قلبی تازه نفس

18 مهر 1397 18:30

شرکت هیوندای برای سال 2019 مدل‌های سدان و استیشن‌واگن i40 را به‌روزرسانی کرده که شامل سپر تازه، اضافه‌شدن امکانات ایمنی و پیشرانه دیزلی جدید می‌شود.

مهم‌ترین تغییر در هیوندای i40 مدل 2019 را می‌توان پیشرانه 1.6 لیتری دیزلی دانست که استاندارد یورو6 دارد.مهم‌ترین مشخصه ظاهری i40 جدید که آن را از مدل قدیمی متمایز می‌سازد، را می‌توان سپرهای جلو و عقب آن دانست که اکنون با زبان جدید طراحی محصولات هیوندای بیشتر هماهنگ شده‌اند. به‌غیر از رینگ‌های 16 و 17 اینچی که در مدل قبلی عرضه می‌شدند، اکنون امکان سفارش رینگ‌های 18 اینچی با طرح جدید نیز وجود دارد.

در فضای کابین نیز امکان سفارش قطعات و تجهیزات به دو رنگ جدید وجود دارد که یکی قرمز مرلوت بوده و دیگری ترکیبی از خاکستری و مشکی خواهد بود. البته همچون مدل قبلی می‌توان کابین خودرو را کاملاً به رنگ مشکی یا کرم سفارش داد که در این حالت برخلاف دو تریم جدید، روکش‌ها تنها از چرم نبوده بلکه می‌تواند پارچه‌ای نیز باشد.

تغییر دیگر در فضای کابین را می‌توان به پوشش داخلی درها نسبت داد که هماهنگ با رنگ صندلی‌ها بوده و در تریم قرمز یا خاکستری و مشکی نیز در پوشش داشبورد از قطعات فلزی استفاده خواهد شد.

همانطور که گفته شد تغییرات صورت گرفته در این خودرو تنها به ظواهر محدود نشده و شامل چندین فناوری تازه نیز خواهد بود که یکی از مهم‌ترین آن‌ها مجموعه هوشمند ایمنی هیوندای است که سامانه پیشگیری از برخورد در جلو (FCA) را نیز در برمی‌گیرد. فناوری هشدار به راننده در شرایط اضطراری و ترمز خودکار در مواقع موردنیاز نیز جزئی از این سامانه هستند که در سرعت بالاتر از 10 کیلومتربرساعت و با شناسایی خودروهای جلویی آغاز به‌کار خواهد کرد.

اما مهم‌ترین تغییر اعمال شده در هیوندای i40 2019 را می‌توان پیشرانه 1.6 لیتری دیزل آن دانست که توانایی گذراندن استاندارد یورو6 را داشته و در دو سطح متفاوت قدرت عرضه خواهد شد. نسخه پایه، قدرتی برابر با 113 اسب‌بخار و گشتاور 280 نیوتن‌متر خواهد داشت که در کنار جعبه‌دنده شش سرعته دستی کار کرده و مصرف سوختی برابر با 4.3 لیتر در شهر و 4.6 لیتر در بزرگراه (طبق استاندارد NEDC) خواهد داشت. آلایندگی دی‌اکسید کربن این پیشرانه نیز برابر با 113 - 120 گرم بر کیلومتر خواهد بود.

اما نسخه قوی‌تر این پیشرانه 134 اسب‌بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که می‌توان آن را در کنار جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا هفت سرعته خودکار دوکلاچه سفارش داد. مصرف سوخت این پیشرانه نیز مشابه نسخه قبلی بوده و میزان آلایندگی دی‌اکسید کربن آن نیز روی ارقام 112 - 123 گرم بر کیلومتر قرار می‌گیرد.

طبق ادعای هیوندای، پیشرانه‌های جدید این مدل به صورت همزمان عملکرد بالا را در کنار مصرف سوخت پایین ارائه خواهند داد. البته نصب پیشرانه دیزلی روی این خودرو اجباری نبوده و مشتریان امکان سفارش پیشرانه بنزینی 1.6 لیتری GDI با قدرت 133 اسب‌بخار را نیز خواهند داشت که با جعبه‌دنده شش سرعته دستی هماهنگ شده است. مصرف سوخت این پیشرانه نیز 6.2 الی 6.7 لیتر در صد کیلومتر بوده و آلایندگی دی‌اکسید کربن آن برابر با  142 - 153 گرم خواهد بود.

دیدگاه کاربران