تقویت همکاری برای تضمین تولید

تغییر انقلابی در همکاری ب‌ام‌و-برلیانس

20 مهر 1397 09:18

به نظر می‌رسد تنش‌های تجاری بین چین و ایالات‌متحده بیش از هر چیز اروپایی‌ها را ترسانده است.

ب‌ام‌و ضمن افزایش سرمایه‌گذاری مشترک با برلیانس، قصد دارد تولید مدل‌های X5 ،X4 و X6 را از سایت‌های آمریکایی خود به چین واگذار کند.شرکت‌های چینی به واسطه سیاست‌های حزب حاکم خود در تلاش‌اند تا رقابت با هم‌تایان آمریکایی را تا بالاترین سطح ممکن ادامه دهند؛ اما این در حالی است که این شرکت‌ها اغلب با شرکای اروپایی قرارداد همکاری مشترک امضا کرده‌اند. در همین راستا بود که خبر رسید ب‌ام‌و سهم خود از سرمایه‌گذاری مشترک با برلیانس را از 50 درصد به 75 درصد افزایش می‌دهد تا بتواند اهرم کنترلی خود را در این همکاری تقویت کند.

به موجب قرارداد اخیر این دو شرکت آلمانی و چینی، مقرر شده بود همکاری فی ما بین به مدت 22 سال از 2018 تا 2040 ادامه پیدا کند؛ اما حالا باواریایی‌ها تصمیم گرفته‌اند تا با افزایش سهام تا سال 2022 کمی کفه ترازو را به سمت خود سنگین‌تر کنند.

این جوینت ونچور سال گذشته میلادی چیزی نزدیک به 400 هزار دستگاه خودرو تولید کرد که در این میان سهم طرف آلمانی تولید بومی برخی مدل‌های سری 1، سری 2، سری 3،‌ نسخه لانگ سری 5، شاسی‌بلند X1، شاسی‌بلند X3 و محصول تمام الکتریکی iX3 بوده است؛ اما این افزایش سهم برای چینی‌ها نباید چندان ترسناک باشد. چراکه ب‌ام‌و قصد دارد تولید مدل‌های X5 ،X4 و X6 را از سایت‌های آمریکایی خود به چین واگذار کند.

دیدگاه کاربران