معرفی نسل جدید برادر دوقلوی پاسات در چین

فولکس واگن پاسات NMS مدل 2019

21 مهر 1397 13:40

فولکس‌واگن زمانی برای افزایش فروشش در بازار آمریکای شمالی، نسخه دیگری از پاسات را به این بازار فرستاد؛ نسخه‌ای که ظاهر متفاوت‌تری داشت و اندکی به امکاناتش افزوده شده بود. فولکس این نسخه متفاوت را پاسات NMS نامید که حروف NMS آن از عبارت New Midesize Sedan یا «سدان متوسط جدید» گرفته شده. 

نسل جدید پاسات NMS از پلتفرم MQB فولکس بهره می‌برد؛ به همین دلیل ابعاد بزرگتری نسبت به نسل گذشته‌اش دارد.فروش پاسات NMS از سال 2011 در بازار آمریکا شروع شد و چنان فروش خوبی داشت که فولکس را مجاب کرد تا نسخه‌های صادراتی‌اش را در برخی بازارهایی که پاسات حضور ندارد هم بفروشد؛ بازارهایی مانند کانادا، مکزیک، کره جنوبی، خاورمیانه و حتی چین. البته داستان بازار چین اندکی فرق دارد چراکه فولکس دیگر پاسات NMS را به چین صادر نمی‌کند بلکه در همان‌جا و با کمک شریک چینی‌اش، یعنی سایک‌موتور، خط تولید مستقلی برای این سدان دارد. 

حالا در آستانه هشت‌سالگی پاسات NMS، فولکس پرده از چهره نسل دوم این خودرو برداشته است. نسل جدید NMS فعلاً برای مشتریان چینی قابل خریداری است و برخلاف پاسات‌های اروپا، مشتریان چینی دیگر امکان سفارش نسخه استیشن NMS را ندارند.

NMS جدید برای اولین‌بار از پلتفرم MQB فولکس بهره می‌برد که یعنی ابعاد بزرگ‌تری نسبت به نسل اولش دارد. طول کلی NMS جدید به 4933 میلی‌متر رسیده که 60 میلی‌متر بزرگ‌تر از نسل قبل و 160 میلی‌متر نیز بزرگ‌تر از نسخه اروپایی پاسات است. عرض و ارتفاع خودرو نیز به‌ترتیب به 1836 میلی‌متر و 1469 میلی‌متر رسیده و فاصله محوری‌اش معادل 2871 میلی‌متر است که بازهم 80 میلی‌متر بیشتر از فاصله محوری پاسات‌های اروپاست.

فولکس برای خلق NMS جدید، از آخرین نسخه‌های دو سدان پرچمدار دیگرش، یعنی فیدئون و آرتئون الهام گرفته است. این موضوع را هم می‌توان از طرح کشیده‌ چراغ‌های LED جلو و عقب آن پی‌برد و هم از داشبورد جدیدش. این داشبورد حالا مجهز به صفحه کیلومتر دیجیتالی است و یک مانیتور 10.25 اینچی عریض نیز در کنسول وسطش دارد. همچنین مواردی مانند روکش چرم صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، سیستم کمکی پارک، تهویه دوگانه اتومات، کروز کنترل هوشمند و سیستم‌های پیشگیری از تصادف از دیگر تجهیزات استاندارد NMS جدید است.

نسل دوم پاسات NMS فعلا با یک پیشرانه 2.0 لیتری توربو در چین عرضه می‌شود که البته دو خروجی مختلف دارد؛ یکی با قدرت 183 اسب‌بخار و دیگری با قدرت 217 اسب‌بخار که فولکس به‌عنوان مدل 380TSI آن را در چین می‌فروشد. علاوه‌براین نسخه بنزینی، فولکس مدل پلاگین هیبریدی NMS را هم در سال 2019 راهی بازار می‌کند. این مدل به پیشرانه 1.4 لیتری TSI مجهز بوده و مجموع قدرتش به 208 اسب‌بخار و حداکثر گشتاورش نیز به 400 نیوتن‌متر می‌رسد.

هنوز زمان عرضه نسخه‌های آمریکایی NMS جدید مشخص نیست، اما بعید است که تفاوت چندانی به NMS چین داشته باشد. هرچه باشد در بهار 2019 نسخه آمریکایی این خودرو احتمالا معرفی خواهد شد.

دیدگاه کاربران