نمایشی از آینده حمل‌ونقل تجاری

ون‌های برقی فورد در خدمت DHL

21 مهر 1397 15:30

شرکت فورد به تازگی تولید ون‌های تجاری کاملاً برقی را آغاز کرده و شرکت آلمانی DHL نیز این خودروها را در ناوگان خود به‌کار گرفته است. به نظر می‌رسد ون‌های برقی فورد خواهند توانست نقشی بسیار تاثیرگذار در صنعت خودروهای تجاری ایفا کنند.

بسیاری از فعالان صنعت حمل و نقل تجاری استفاده از خودروهای برقی را تنها راه قابل انتخاب در آینده می‌دانند. برای شروع، فورد در نظر دارد تا کار ساخت 3500 دستگاه از مدل StreetScooter Work XL را در سایت تولیدی خود در آلمان شروع کند. نیروی محرکه این خودرو توسط پیشرانه‌ای برقی تامین شده و ظرفیت وزن بارگیری آن برابر با 1275 کیلوگرم خواهد بود.

تعدادی پیشرانه برقی مختلف با آرایش باتری متنوع برای نصب در این خودروها قابل ارائه خواهد بود ولی قدرتمندترین آن‌ها 120 اسب‌بخار قدرت داشته و تقریباً 275 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. ظرفیت باطری این خودرو نیز معادل با 76 کیلووات ساعت بوده که برای پیمایش 200 کیلومتر مسافت کفایت می‌کند.

شرکت سازنده ادعا می‌کند با به‌کارگیری هر دستگاه از این ون‌های الکتریکی، به میزان 5 تن در تولید گاز CO2 و مصرف 1900 لیتر سوخت صرفه‌جویی خواهد شد. هرچند این ارقام مربوط به صرفه‌جویی بسیار مسرت‌بخش هستند اما مزیت و اهمیت ون‌های برقی فورد را نباید محدود به همین موارد دانست، زیرا استفاده از چنین خودرویی می‌تواند مسیر ورود نمونه‌های مشابه از سایر برندها به بازار را هموار سازد.

استفاده از خودروهای برقی در ناوگان شرکت‌های باری نه تنها از هزینه‌های جاری این شرکت‌ها خواهد کاست بلکه با وجود این خودروها، امکان بیشتری برای دسترسی به مشتریان فراهم خواهد شد چراکه پیش‌بینی می‌شود به زودی ورود خودروهای سوخت فسیلی به بخش‌های مرکزی بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا ممنوع خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران