قبل از رونمایی در اواسط اکتبر

انتشار اولین تیزر ب‌ام‌و X7

21 مهر 1397 15:37

شرکت ب‌ام‌و بالاخره اولین تیزر شاسی‌بلند X7 را با انتشار یک تصویر کوچک و تار از بخش جلویی خودرو منتشر کرد. در این تصویر جز این که بدانیم X7 از یک نسخه بسیار بزرگ‌تر جلوپنجره معروف دو کلیه ب‌ام‌و بهره می‌برد اطلاعات دیگری نمی‌توان کسب کرد. خوشبختانه، قبلاً شرکت تایید کرده که در اواسط ماه اکتبر از این شاسی‌بلند رونمایی خواهد کرد و برای تماشای شکوه پرچم‌دار جدید شاسی‌بلندهای باوارایی‌ها خیلی نباید صبر کنیم.

ب‌ام‌و در حالی طی روزهای آینده می‌خواهد از شاسی‌بلند پرچم‌دار خود رونمایی کند که قبلاً به لطف تصاویر طرح اولیه خودرو و تصاویر جاسوسی با طراحی نهایی بدنه آن آشنا شده‌ایم.ماه پیش با انتشار تصاویر طرح اولیه این خودرو، ما ایده‌ای کلی در مورد طراحی نهایی ب‌ام‌و X7 داشتیم. در این مدت انتشار تصاویر جاسوسی مختلف آن هم قطعاً ما را با طراحی کلی خودرو آشنا کرده است.

کم‌تر از یک ماه قبل، تصاویری نیز از کابین این خودرو منتشر شد که می‌توانستیم طراحی داخلی آن را هم ببینیم. داشبورد X7 هم مانند سری 8 جدید به‌عنوان بخشی از Operating System 7.0 به آخرین نسخه صفحه کیلومتر و آمپرهای دیجیتال شرکت مجهز شده است. طراحی کلی داشبورد دو خودرو بسیار شبیه هم هستند و قطعاً این نکته کسی را متعجب نخواهد کرد. سرنشین‌های ردیف عقب کنسولی مجهز به دکمه‌های کنترل سیستم تهویه، یک پریز برق، دو پورت USB و دو جالیوانی دارند.

این خودرو که قبلاً پیش‌نمایشی از آن را در قالب کانسپت X7 iPerformance دیده بودیم روی معماری CLAR ب‌ام‌و ساخته خواهد شد و مجموعه‌ای از پیشرانه‌های توربو که به‌خوبی با آن‌ها آشنا هستیم در سینه آن خواهد تپید. یک هشت سیلندر خورجینی 4.4 لیتری توربو دوقلو و یک 3 لیتری شش سیلندر خطی دیزلی را می‌توان پیشرانه‌های اصلی این خودرو در بسیاری از بازارها دانست.

ب‌ام‌و قصد دارد شاسی‌بلند پرچم‌دار خود را در خط تولید اسپارتانبرگ در کارولینای جنوبی بسازد و ازآنجا، این خودرو به اروپا و چین صادر خواهد شد. فروش آن از اوایل سال آتی میلادی شروع می‌شود و از هم‌اکنون، شایعاتی در مورد ساخت نسخه قدرتمند X7 M وجود دارد.

دیدگاه کاربران