ماجراجویی با بهترین ادونچر ایتالیایی

عضو جدید خانواده دوکاتی: 1260 اندرو

22 مهر 1397 12:07

برای سال 2019، دوکاتی دست به کار شد و لیست تجهیزات استاندارد و سفارشی جدیدترین موتورسیکلت ادونچرش را منتشر کرد؛ ادونچری با نام Multistrada 1260 Enduro که از ابتدای سال 2019 و تنها با دو رنگ قرمز (Ducati Red) و سبز (Ducati Sand) عرضه می‌شود.

دوکاتی مولتی استرادا 1260 اندرو، بهترین ادونچر مسافرتی است که تاکنون دوکاتی ساخته.باید یک نکته را قبل از هر چیز دیگری بگوییم؛ 1260 اندرو بهترین و مجهزترین ادونچر مسافرتی دوکاتی است. حالا از پیشرانه تستاسترتا (Testastretta) شروع کنیم. 

دوکاتی اندکی به حجم پیشرانه 1260 مولتی استرادا، که مجهز به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌هاست، اضافه کرده و حالا حجم دقیق آن را به 1262 سی‌سی رسانده. سپس خروجی قدرت و گشتاور آن را در دور موتور پایین نیز بهبود داده است. ضمن اینکه امکان انتخاب چندین حالت سواری (Ride Mode) و حتی شخصی‌سازی آن بنا به سلیقه موتورسوار درکنار سیستم گاز الکترونیکی، باعث شده تا 1260 اندرو برای هر شرایطی آماده باشد.

اما تجهیزات 1260 اندرو بسیار بیشتر از همکلاسانش است؛ ترمزهای ABS ساخت بوش با کنترل ترمزها در پیچ، لنزهای چرخشی برای چراغ‌های جلو، کنترل پایداری و کشش، کنترل تک‌چرخ (DWC) و کوئیک شیفتر (DQS) همگی دست به دست هم داده‌اند تا راکب این ایتالیایی، حالا لذت بیشتری از آفرودسواری ببرد.

1260 اندرو به رینگ‌های 19 اینچی جلو و 17 اینچی عقب مجهز است. سیستم تعلیق آن ساخت Sachs بوده و از نوع هوشمند است و در جلو و عقب امکان جابجایی تا 18.5 سانتی‌متر را دارد. به لطف باک حجیم 30 لیتری نیز می‌توان حداکثر تا 450 کیلومتر با این موتورسیکلت راند. موقعیت زین، دسته فرمان و مرکز ثقل 1260 اندرو نیز طبق گفته‌های دوکاتی، پایین‌تر و بهتر از سایر اعضای خانواده مولتی استراداست. 

هواداران دوکاتی حتما می‌دانند که این شرکت، همه مدل‌های مولتی استرادا 2019 خود را به سیستم HMI مجهز کرده است که یعنی یک نمایشگر 5 اینچی TFT، به‌جای صفحه کیلومترش دارد. این نمایشگر همچنین به سیستم چندرسانه‌ای دوکاتی (DMC) نیز تجهیز شده و با بلوتوث، می‌تواند به اسمارت‌فون‌ موتورسوار متصل شود.

دیدگاه کاربران