با شتاب 3 ثانیه‌ای

آبی قهرمان: ب ام و M4 با پکیج Manhart

22 مهر 1397 18:39

تیونر آلمانی Manhart از پکیج جدیدش برای ب‌ام‌و M4 کانورتیبل رونمایی کرد؛ پکیجی که ام پاور آلمانی‌ها را حالا قدرتمندتر، سریع‌تر و خشن‌تر از قبل کرده است.

افزایش 265 واحدی در قدرت و 350 واحدی در گشتاور، باعث شده تا شتاب صفرتاصد، کمتر از 4 ثانیه باشد.من‌هارت نام این پکیج را MH4 700 LW گذاشته که MH نشان‌دهنده نام این تیونر و عدد 700 نیز بیانگر قدرت خروجی پیشرانه برحسب اسب‌بخار متریک (PS) است.

مهندسان این تیونر، از دل پیشرانه 3.0 لیتری 6 سیلندر تخت M4، بیش از 690 اسب‌بخار به همراه 900 نیوتن‌متر را بیرون کشیده‌اند. این اعداد یعنی قدرت حدود 265 واحد و گشتاور نیز حدود 350 واحد بیشتر از M4 استاندارد بوده که هردو به‌لطف استفاده از توربوهای بزرگ‌تر، تغییر ورودی هوا، اینترکولر جدید و برنامه‌ریزی مجدد ECU حاصل شده‌اند.

نتیجه بهبود خروجی پیشرانه را با باید در صفرتاصد آن ببینیم؛ M4 استاندارد حدود 4.4 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر برساعت نیاز دارد در حالی‌که MH4 در کمتر از 4 ثانیه به این سرعت می‌رسد.

کیت بدنه MH4 با اینکه مختصر است، ولی به زیبایی توانسته ظاهر این آلمانی را دگرگون کند. سپرهای جلو و عقب دست‌نخورده‌اند، اما من‌هارت با اضافه‌کردن اسپویلر و دیفیوزر، سپرها را جذاب‌تر کرده است. در کنار کاهش ارتفاع تعلیق و افزودن رکاب‌های جانبی، دو ویژگی ظاهری در MH4 بسیار خودنمایی می‌کنند؛ یکی گلگیرهای حجیمی که به بدنه خودرو پرچ‌شده و دیگری اسپویلر عریضی است که در انتهای صندوق، جاخوش کرده است.

در کابین MH4 نیز شاهد ترکیبی از چرم و فیبرکربن هستیم که با اضافه‌شدن تریم آبی، فضای خودرو را دلنشین‌تر از قبل کرده. این تریم آبی روی پدال شیفترها، فرمان، کمربندهای ایمنی و اطراف اهرم دنده را پوشانده است.

دیدگاه کاربران