نیسان GT-R هیبریدی خواهد شد؟

بررسی احتمال الکتریکی‌سازی خودروهای اسپرت نیسان

26 مهر 1397 09:19

همین چند وقت پیش بود که اطلاعاتی مبنی بر این‌که نیسان ممکن است نسل بعدی خودروهای اسپرت خود را الکتریکی‌سازی کند منتشر شد و اکنون، یکی از مقامات شرکت در این مورد صحبت کرده است.

نیسان با توجه به استانداردهای سخت‌گیرانه‌تر آلایندگی اروپا تا سال 2022 می‌خواهد تعداد مدل‌هایی که از تکنولوژی‌های الکتریکی‌سازی می‌کنند را افزایش دهد.این برنامه بخشی از استراتژی نیسان برای الکتریکی‌سازی کردن تقریباً 40 درصد خانواده محصولات خود در اروپا تا سال 2022 است و شامل مدل‌های جانشین Z370 و GT-R هم می‌شود.

ژان پیر دیرناز، از مدیران ارشد شرکت در مصاحبه با تاپ‌گیر گفته که از نظر او خودروهای اسپرت و پیشرانه‌های هیبریدی و الکتریکی هیچ تداخلی با هم ندارند و این خودروها به میزان زیادی می‌توانند از تکنولوژی‌های الکتریکی‌سازی بهره‌مند شوند.

برخلاف افزایش فشار روی نیسان Z370 از سوی دیگر خودروهای سگمنت اسپرت‌ها مانند تویوتا سوپرا، سرنوشت این خودرو هنوز مبهم است. دقیقاً معلوم نیست نسل جدید آن چه زمانی وارد بازار خواهد شد. دیرناز در بخشی از مصاحبه خود با تایید این موضوع گفته که خودروهای اسپرت بخشی از هویت نیسان هستند و حتماً شرکت نسل جدید آن را روانه بازار خواهد کرد.

در مسیر دستیابی نیسان به اهداف الکتریکی‌سازی تعیین شده، این شرکت به مانند رنو، میتسوبیشی و مرسدس‌بنز که شرکای آن‌ها محسوب می‌شوند از برخی تکنولوژی‌های فرمول E هم می‌خواهد استفاده کند. این شرکت‌ها هم‌اکنون نیز برخی از تکنولوژی‌های خود را با هم به اشتراک گذاشته‌اند و این همکاری‌ها قطعاً در طراحی و ساخت مدل‌های هیبریدی و الکتریکی نیز ادامه خواهد داشت.

البته این بدین معنی نیست که جانشین نسل فعلی GT-R از قطعات مشترکی با مدل‌های آینده آام‌گ استفاده خواهد کرد. بدون شک، نیسان در طراحی ابرخودروی جدید خود به کمک کسی نیاز ندارد.

فقط بیایید امیدوار باشیم که هر چه زودتر این اتفاق بیافتد، زیرا نسل فعلی گودزیلا، علیرغم تمام به‌روزرسانی‌هایی که دریافت کرده اکنون دقیقاً 11 ساله شده است.

دیدگاه کاربران