افزایش تنوع پیشرانه‌های هشت سیلندر خورجینی

شورولت با دست پر به نمایشگاه سِما می‌آید

26 مهر 1397 09:49

طراحی و ساخت پیشرانه‌های هشت سیلندر خورجینی سری LS موفقیت بزرگی برای شرکت شورولت در آمریکا بود. اولین مدل این سری سال 1996 رونمایی شده و از آن زمان، این پیشرانه‌ها در آمریکا بسیار محبوب شده‌اند. به لطف این محبوبیت بالا، شورولت تنوع این پیشرانه‌ها را افزایش داده و این روزها، تنوع بسیار بالایی را در این بخش شاهد هستیم. جدیدترین عضو این خانواده پیشرانه 6.2 لیتری LT5 سوپرشارژردار کوروت ZR1 با 755 اسب‌بخار قدرت است.

شورولت می‌خواهد از سه پیشرانه هشت سیلندر خورجینی جدید خود در نمایشگاه سمای امسال، این بار نه روی کاماروها، بلکه روی سه خودروی کلاسیک رونمایی کند.این پیشرانه یکی از سه پیشرانه جدیدی است که شورولت اخیراً رونمایی کرده و همه آن‌ها را امسال در نمایشگاه سِما در شهر لاس‌وگاس در معرض نمایش عموم قرار خواهد داد. در کنار آن، یک پیشرانه جدید 6 لیتری هشت سیلندر خورجینی L96 با 360 اسب‌بخار قدرت و 515 نیوتن‌متر گشتاور هم در نمایشگاه حضور خواهد داشت. پیشرانه جدید دیگر هشت سیلندر خورجینی ZZ6 انژکتوری 420 اسب‌بخاری است.

جالب این که شورولت به‌جای نمایش این پیشرانه‌ها روی استند، آن‌ها را روی خودروها نصب کرده است. پیشرانه ZZ6 روی یک پیکاپ C/10 کلاسیک مدل 1967 نصب شده و پیشرانه L96 را هم می‌توانید روی یک تراک سیلورادو مدل 1978 پیدا کنید. از سوی دیگر، پیشرانه LT5 روی خودرویی نصب شده که حداقل ما انتظارش را نداشتیم، یک شِوِل لاگونا مدل 1973 که رینگ‌های مشکی و باله عقب آن ما را به یاد خودروهای ناسکار می‌اندازند. معمولاً شورولت برای نمایش پیشرانه‌های این چنینی از انواع کامارو استفاده می‌کرد و دیدن خودروهایی متفاوت در نمایشگاه امسال سما قطعاً جالب خواهد بود.

شرکت شورولت اکنون تقریباً 50 پیشرانه در مجموعه محصولات خود دارد و بدون شک، اکثریت آن‌ها به همراه این سه عضو جدید، در نمایشگاه سما که اواخر ماه جاری میلادی کار خود را شروع می‌کند به نمایش درخواهند آمد.

دیدگاه کاربران