یادی از کوپه محبوب آمریکایی

دوج چلنجر با چاشنی پلیموت باراکودا

28 مهر 1397 14:56

وقتی دایملر-کرایسلر در سال 2001 از پلیموت خداحافظی کرد، همه ما دیگر می‌دانستیم چرا. مدل‌های پراولر (Prowler) و مینی‌ون وویجر (Voyager) را از پلیموث گرفتند و با لوگوی کرایسلر عرضه کردند طوری‌که در آن زمان، فقط پلیموث مانده بود و نئون؛ تنها محصولش که البته بازار پررونقی هم نداشت. به همین دلیل بود که کرایسلر، مجبور به خداحافظی با پلیموت شد.  

این رندرها را یک طراح خوش‌ذوق برای دوج چلنجر پیشنهاد کرده است.آن‌هایی که سال 2001 با پلیموث خداحافظی کردند، همه امیدهایشان برای تولد دوباره محبوب‌ترین اسپرت این برند، یعنی باراکودا، نقش برآب شد. البته آن‌ها نمی‌دانستند که سال 2008، دوج دوباره چلنجر را احیا می‌کند؛ خودرویی که توانست جای خالی کوپه‌های اسپرت را در در گروه کرایسلر، به‌خوبی پر کند.

حالا یک طراح خوش‌ذوق پیداشده و توانسته برای چلنجر، لباسی از جنس باراکودا بسازد! البته هدف آقای ایگور الکسیف (Igor Alekseev) خلق دوباره باراکودا نبوده و فقط تلاش کرده است تا پکیج جدیدی برای چلنجر، طراحی کند.

تغییرات اعمال شده، بسیار مختصر اما قابل توجه هستند. شاید بهترین نما را باید در قسمت انتهایی خودرو دید؛ جایی‌که چراغ‌های مستطیلی عقب با الهام از باراکودا طراحی شده‌اند. اسپویلر انتهای صندوق نیز به یاد نسخه‌های AAR بارکودا در سال 1970 است.

نکته قابل توجه دیگر، وجود دو ورودی هواست که دقیقاً در پشت گلگیرهای جلو، اضافه شده‌اند؛ این خروجی‌ها را بارکودا از سال 1971 با خود داشت. آخرین نکته ظاهری وجود اسکوپ‌ بزرگ کربنی روی کاپوت است؛ ویژگی خاصی که پلیموث برای بارکوداهای 426 اینچ مکعبی (7.0 لیتری) به‌صورت سفارشی قرار داده بود.

دیدگاه کاربران